4 Temmuz 2020 Cumartesi

Meral Akşener eşcinsellerin ayrımcılığa uğramasına karşı ama eşcisnelliğe de karşı!

Meral Akşener, Sözcü TV'de Nevşin Mengün'ün eşcinsellikle ilgili sorularını da cevapladı.


* İstanbul Sözleşmesinde cinsel yönelim maddesi geçiyor ya, anlaşılan o bir rahatsızlık yaratıyor.

- İnsan hakları üzerinden bakılmış or'da. Ama ağzını açanın, çirkin çirkin suçlamanın, kitlesel bir suçlama var...

* Eşcinsellere yönelik suçlamadan mı bahsediyorsunuz?

- Hayır hepimiz eşcinselliği destekliyormuş gibi bir suçlamayla karşılaşıldığı zaman, o da çok kitlesel, traktör gibi bir propaganda mekanizmaları var ellerinde, o da tek bir iki kelimenin, o da insan hakları açısından bakılan bir şey, onun dışında esası...

* Sizce de o ifade sorunlu mu, eşcinsellik sizce bir sapkınlık mı, rahatsızlık mı? Nasıl değerlendiriyorsunuz yani? İktidara gelse Meral Akşener, nasıl bir LGBTİ poltikası olur?

- Yani ben mesela bugünkü tartışmayı hiç doğru bulmuyorum bir. İnsanların ya alkışlanacak ya da sövülecek bir pozisyona itilmesini de yanlış buluyorum. Yani ben çocuğumun böyle bir tercihte bulunmasını anne olarak ister miyim, babaanne olarak ister miyim, istemem. Bu benim bireysel tutumum. Ama, yani böyle tercihte bulunmuş birini dövmem gerekir mi, hayır. Yani bu, ben Türkiye'de bir uçtan bir uca gitmekten nefret ediyorum artık, bıktım yani.

* Peki eşcinsel evlilik Türkiye'de olabilir mi?

- Bakın bunlar uç sorular. Bunlar o kadar uç sorular ki... Bütün bu sorular, bütün buraları daralamak, ahan da işte İstanbul Sözleşmesi'nin içine tükürüyor. Yanlış olan bu. Yani tekrar söylüyorum, çocuğumun torunumun böyle bir tercihte bulunmasını ister miyim, hayır. Bu Meral Akşener'in hayata bakışıyla alakalı. Beğenirsiniz, beğenmezsiniz. Soru soran arkadaşlar açısından söylüyorum. Ama böyle bir  tercihte bulunmuş bir vatandaşın, dövülmesini, şiddete uğramasını ister miyim, hayır. Bu netlikte cevap veriyorum ama or'dan oraya.. Ama bu kafayla gidilirse askere, tez alınır teskere.

* Siz burda şey diyorsunuz yani, muhalif STK'lara diyorsunuz herhalde, eşcinsel haklarını savunan STK'ları biliyorsunuz, bunu çok isterseniz bu sefer İstanbul sözleşmesi elden gidecek gibi...

- Hayır, ben birebir çok net bir cümle kurdum. Canı isteyen istediği gibi algılayabilir ama bu ülkede çok uzun yıllardır poltikada kalmış bir insan olarak, politikada sağ kalmış tek kadın politikacı olarak tecrübemle ilgili bir şey söylüyorum. Canları isteyen, canının istediğini yapabilir ama işin özünü kaçıttırırsanız, ondan sonra da İstanbul sözleşmesi gider, sopa yemeye devam edersiniz, ondan bahsediyorum.
Öncelik sıralamaları... "Önceliğiniz nedir"e karar vereceksiniz. Benim açımdan öncelik İstanbul Sözleşmesi'nin çarptırıldığını düşündüğüm alanlarını tartışmak yerine, yani pek çok evde acı çeken kadınların öncelikli olarak biz derdine çare olmalıyız. Bu öyle bir şey. Ondan sonra ama siz, tek bir, iki üç kelimeyle geçen alan üzerinden, saygı duymaktan bahsediyor or'da, hak vermekten hukuk vermekten vesaire, saygı duymaktan bahsediyor, bunu da çok açık söylüyorum ben. Yani korkarım, endişe duyarım, bu başka bir şey, bu benim Meral Akşener olarak hissiyatım, sübjektif hissiyatım, ama poltikacı kimliğimle buraya baktığım zaman da, orada da dayak yemesine, itilmesine kakılmasına, vatandaşlık haklarının ihlal edilmesi de doğru değil diyorum. Bu açıklıkta herkes konuşursa çok memnun olurum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder