24 Aralık 2010 Cuma

Cem Adrian: "O poz yaşam tarzıma uygun. Ne balık etli, ne de zayıf kadınları, hiçbirini tercih etmiyorum."



“Kayıp Çocuk Masalları” adlı son albümünün kapak fotoğrafıyla konuşulmaya devam eden Cem Adrian, “İnsanların başka türlü şeyler anlaması beni rahatsız etmiyor. Benim yaşam tarzıma ters bir durum değil. Bu bir sanat eseri” dedi.


Fotoğraflarımın normal olmasını bekleyemezsiniz

Cem Adrian, “Kayıp Çocuk Masalları” adlı son albümünün kapak fotoğrafıyla konuşulmaya devam ediyor. Adrian ise çalışmalarını yadırgayanlara kayıtsız, olası eleştirilere duyarsız, “Yadırganacak diye sanatına sınır koyamam” diyor.

*İki yıl aradan sonra nasıl bir Cem Adrian görüyoruz bu albümde?
- Kendine dönmüş bir Cem Adrian görüyorsunuz. “Emir” çok aşık bir albümdü. “Kayıp Çocuk Masalları” ise büyük bir yalnızlık albümü. Kapak fotoğrafı da bunu anlatmaya çalışıyor. Daha akustik bir albüm oldu. Çok büyük ses performansları yok çünkü ses performansı her zaman sözü geride bırakıyor. Ben de bundan çok hoşlanmıyorum. Önemli olan sesle ne söylediğiniz.

*Albüm kapağının hikayesi nedir?
- Albümdeki, 2005 yılında Boğaç Dalkıran adlı fotoğrafçı arkadaşımın çektiği bir fotoğraf aslında. Onun “ımkansız Öpücük” diye bir fotoğrafı vardı. Ben o fotoğrafı gördüğümde bayılmıştım. Onun kendime uyarlanmış halini de albüm kapağı yaptım.

*Bu kendini öpen adam fotoğrafından insanlar farklı anlamlar çıkarıyor...
- İnsanların başka türlü şeyler anlaması beni rahatsız etmiyor. Benim yaşam tarzıma ters bir durum değil. Bu bir sanat eseri ve bu eserin bir sahibi var. Ne gerek var farklı anlamlar çıkarmaya? Ben o önyargıyı kırmaya çalışıyorum.

*Yalnızlık sadece kendi kendiyle öpüşen biriyle mi ifade edilebilir?
- Ne yapmalıydım, el ele mi tutuşmalıydım? Bundan daha çarpıcı biçimde nasıl anlatılabilir?


ADAM ŞARKILARIYLA BEYNE TECAVÜZ EDİYOR

*Buna benzer bir şeyi Bengü de yapmıştı “ıki Melek” albümünde.
- Onun fotoğraflarını Mehmet Turgut çekmişti. Mehmet Turgut, Boğaç’ın daha önce çalıştığı bir kişi. Bizim elimizde 2005 yılında çekilmiş bir fotoğrafın uyarlaması var. Bengü’nün kapağıyla alakalı bir şey söylemeyeceğim, çünkü kendisiyle ilgilenmiyorum. Ama benim müziğimdeki, benim duruşumdaki uyarlaması bu fotoğraftı. Ben bütün albüm kapaklarımda albümün içeriğiyle ilgili bir şey sunarım. Bir albümün kapağında göğüslerini göstermeye çalışan bir kadın görürseniz, o albümün içeriğiyle ilgili bilgi sahibi olursunuz. Bir şekilde ticari müzik yapıyordur, kendini satmaya çalışıyordur. Çok yakışıklı bir adam görürseniz dersiniz ki bu adam yakışıklı bir popçu ve beynimize saçma sapan şarkılarıyla tecavüz etmeye gelmiş. Ben başka bir müzik yapıyorum, tabii ki albüm kapağım da başka olacak. Nasıl bir kapak fotoğrafı çekebilirdim ki, “çok yakışıklıyım” tarzında mı?

*Ama alışılmışın dışında bir çalışma olduğu için yadırgayanlar çıkabilir.
- Tabii ki. Ama ben insanlar şaşıracak, yadırgayacak diye sanatıma hiçbir anlamda sınır koyamam. Biraz cesur olmak gerekiyor. Ben tüm bağlarımı kendime göre kuruyorum. Albümümü kendi plak şirketimden yayınlıyorum, prodüktörlüğünü kendim yapıyorum. Kendi menajerlik sistemim var. Özgür sanatın da ürünü bu kadar cesur ve özgün oluyor. Kimse umurumda değil. Ben satmak için değil sunmak için müzik yapıyorum.

*Satılmayan bir albüm nasıl olacak?
- Finansörü benim, bu benim problemim. Biz albümlerden zaten para kazanmıyoruz ve ben genelde şarkılarımı internetten paylaşıyorum. Dinlesinler, indirsinler, problem değil. Ben sunduğum sürece indirsinler.


SAHNEDE GÖZLERİM AÇIK ŞARKI SÖYLEYEMEM

*Hiç olumsuz eleştiri aldın mı?
- Almadım. Çünkü bazı şeyler bazı insanlara yakışır, onların duruşu farklıdır. Bence ben de yaptığım işlerle bütünleşiyorum. Ben zaten normal şarkı söyleyen, normal yaşayan bir insan değilim. Fotoğraflarımın da çok normal olmasını bekleyemezsin. Albümlerimi belli bir dinleyici kitlesi için yapıyorum. Onlar da seviyorlar böyle şeyleri. Facebook’ta bu kapağı gördükleri zaman altına “Tabii ki böyle olmalıydı” yazıyorlar. Olumsuz eleştirileri benden önce onlar yanıtlıyorlar.

*Sahnede nasıl bir Cem Adrian var?
- Sahnede izole olmaya çalışıyorum. şarkı söylemek çok özel bir şey aslında. Ama günümüzde insanları eğlendirmek için olan bir işe dönüştü. Ben öyle yapmıyorum. Kimseye “haydi hep beraber söyleyelim” demiyorum. ınsanları eğlendirmeye de çalışmıyorum. Zaten kişisel tercihim ve utangaçlığımdan dolayı gözlerim açık şarkı söyleyemem ben.

*Peki bir günün nasıl geçer?
- Aslında normal bir insan ne yapıyorsa onları yaparım.

*Ama sıra dışı olduğunu iddia ediyorsun...
- Sıra dışıyım demiyorum aslında. Sıra dışı bir hayatım var. Mesela milyonlarca insan her sabah 09.00’da kalkıp işe giderken ben 11.00’de kalkıyorum. Bu bile sıra dışı. Çok marjinal bir hayatım yok. Sadece, insanlar kariyer peşinde koşarken, daha ünlü ve daha zengin olmaya çalışırken, ben başka bir şekilde yaşıyorum. Kariyer yapmaya çalışmıyorum. Çünkü ünlü olmak gibi bir hayalim gerçekten yok. Sadece müzik için şehir şehir dolaşıp insanlara şarkı söylüyorum. Bu da sıra dışı bir hayat. 30 yaşındayım şu an, hayatta enerjik yaşayabileceğim en fazla 30 yılım daha var. Bunu kariyer yapmaya çalışarak geçirmek istemem. Hayattaki en büyük özgürlük, zamanınızı nasıl kullanacağınızı kendinizin belirlemesidir.


TANINMAKTANSA SEVİLMEYİ TERCİH EDERİM

*Tanınmaktan sıkıldığın oluyor mu hiç?
- Neyse ki çok tanınmıyorum. Cem Adrian ismini bilen birçok insan bile beni yolda gördüğünde tanımıyor. Çünkü o kadar çok gündemde değilim. Bu yüzden mutluyum. Tanınmak sıkıcı bir durum. Çok tanınmaya bazı insanlar bayılıyor. Aslında o kadar saçma ki bir işe yaramıyor. Sadece hareket özgürlüğünüzü kısıtlıyor. Sokakta yürürken 3 kişinin durdurması ve moraliniz en bozuk olduğu anda bile gülümsemek, sempatik olmaya çalışmak hiç hoş değil. Tanınmak yerine sevilmeyi tercih ederim.

*Balık etli kadınları mı, zayıf kadınları mı tercih edersin?
- Hiçbirini tercih etmiyorum.

Cansu Aydın - Hürriyet

22 yorum:

  1. Cem, söylediklerin okadar dogruki. Ben zaten senin fotografini cok begeniyorum. Yetenekli olsam, bende öyle bir fotograf isterim kendimden. Ve, ben senin sarkilarini dinlerken eglenmiyorum. Gerceken, baska bir yere gidiyorum. Öyle hisediyorum. Köln'de önündeydim, ve sadece sana bakiyordum. Kendinde okadar hisettinki sarkilarini, okadar güzel söyledinki, yeniden en sevdigim sarkici oldun. Sadece sesi, melodisi degil, sözleride harika. Ve senin bir röportajini okudugmda, bir masal gibi geldi bana. Cok güzel konusuyorsun. Sarkilarinda neden "cocuk" kelimesi cok geciyor-röportaji.♥

    YanıtlaSil
  2. Cem adrian mı harika hatta harikanın da ötesinde ilk ablam dinletti çok acayip geldi tabi kulağımız peleybek yapan sarkıcılara alışmıştı ben lise 1 öğrencisiyim ve tüm arkadaşlarıma cem adrianı çok övüyorum ve onu çok seviyorum .onun konserlerine çok gitmek istiyorum <3

    YanıtlaSil
  3. İnsanların böyle bir insan hakkında söyledikleri nekadar sacma adam gayet iyi. Ben şunu anladımki onun hakkında saçma şeyler konuşup uyduranlar şarkılarına saçma yorumlar yapan insanlar müzikten anlamıyorlar..
    İyi ki varsın Cem Adrian <3

    YanıtlaSil
  4. şarkısıyla siken nadir insanlardansın cem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. topunuzun amina sokim

      Sil
    2. buradaki herkezde seni sksin afacan piç seni :)

      Sil
  5. cem adrian senn adın cem adrian senn adın o yada bu dgl cem adrıan o yuzdn o yada bu gıbı olmn gerekmıyr . onlr gbı yapmck dglsn sen offf sen bıtanesın cemım.s yptgn işin en iisini ypyrsn ve hıc bı cıkar olmadan bunu kmse ypmyr ddm ya sen cem adriansn .s sen sevıyorum senı sevıyorum ceeeeeeeeeem <3

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Bir ruh hastasinin hezeyanlari...

    YanıtlaSil
  8. ya şimdi sorum şu cem adrian gay mi?

    YanıtlaSil
  9. balıketl, kadınlar mı yoksa zayıf kadınlar mı sorusuna hiçbirini tercih etmiyorum demesi ilginç

    YanıtlaSil
  10. hicbirini tercih etmiyorum lafindan anlayan anladi kocum! agzina saglik!

    YanıtlaSil
  11. adam illa bir kadin tipi secmek zorunda degil. bu onun hayatinda suan bir kadina yer olmadiginin gostergesidir. zaten kriterine gore bir kadin bir es secemezsin. gunu gelince pat diye bulursun. oyle dedigi gay anlamina mi geliyor. hem gay se ne olmus ? bunu elestirmeye hangimizin hakki var ? elestiricekseniz sanatci yonununden eksiklikler bulmaya calisin. ki yok !
    benliginle yasamaya devam et Cem. daral dusunceyi al bu Turkiyeden. seni seviyoruz belli biz kitle olarak. fazlasina gerek yok

    YanıtlaSil
  12. kendisini bir senedir tanıyorum. her defasında konserine gitmek için çok uğrastım hatta bi kere bileti almıstım ama yaş sınırını alınca görmüstüm. bir defasında vefa lisesinin bahar şenliğine geldi. gitmek için hazırlandım. saat aksam sekizde falandı. ama öğlen yapmıslar çok ağlamıstım. hala çok seviyorum onu. biliyorum. canlı performansı hepsinden daha iyi. ama dinleyemedim bi türlü. elestirin. elestirmek kötü değil. ama doğru elestirin. kimse mükemmel değildir. adrian mükemmel diyemeyiz. ama bahsedilen gibide değil. lütfen doğru elestirelim.

    YanıtlaSil
  13. sen gay mısın?

    YanıtlaSil
  14. Çok büyük hayranınım :) Seni çok seviyorum umarım gelecekte birgün seni görücem

    YanıtlaSil
  15. bu adamın gay olduğu suradan benım yasam tarzıma uygun deil ne balık etli kadın ne de zayıf kadın hiç birini tercıh etmıorm dıor kesınlıkle gayyy

    YanıtlaSil
  16. bu adamın gay olduğu suradan benım yasam tarzıma uygun deil ne balık etli kadın ne de zayıf kadın hiç birini tercıh etmıorm dıor kesınlıkle gayyy

    YanıtlaSil
  17. adam gay ister kabul edin ister etmeyin son albümünü görmedinizz heralde şeker PRES ve tuz KRAL kral ve prens ikiside erkek bu kadarda saf olmayın ılk duydugkendumda ınanamamıstım ama kendı cınsel hayatı muzıgı ılgılemdırsın sızı ama kesınlıkle gay guvenılır kaynaklardan bılıyorum

    YanıtlaSil
  18. ben sercan evli gayım yeni başladım yaşım 35 eşim de 25 minyon tipli boyu kısa heryeri çok küçük sype adiresim panter_yogi@hotmail.com ikinci adiesim sype sweet_35_kral@hotmail.com tüm gençleri bekliyorum tüm gençler yaragının videosunu yada resimlerini göndersin oldumu gönderirseniz çok sevinirim canlarım

    YanıtlaSil