4 Nisan 2017 Salı

Mısır’da eşcinsellik: Gay uygulaması Grindr’ı kullandığı için hapse mahkum edildi

Mısır mühendislik öğrencisi Shady Ragab, arkadaşı Andrew Medhat’ı hapishanede en son ziyaret etmeye çalıştığında, geri çevrildi.


“Biz onlara yalvardık … kendisine mutlu bir Paskalya dilemek istedik. Ona getirdiğimiz yiyecekleri bile vermiyorlardı “dedi. Müslüman Ragab, uzun zamandan beri arkadaşıyla birlikte Hıristiyan bayramlarını kutlamayı sevmişti. Shady, Medhat ziyaretten bile haberdar olursa bile emin değil. Bir yıl önceydi;
Ragab o zamandan beri onu görmedi. O hikayeyi anlatırken gözyaşları içinde iyice çalkalanıyor.
Ragab ve Medhat, birkaç yıl önce üniversitede bir araya gelerek, diğer iki arkadaşıyla birlikte eşcinselliğini birlikte açıp tartışacak kadar güven inşa etmişlerdi. Fakat Mart 2016’da Medhat, “halka açık çılgına dönme” ve fahişelik nedeniyle üç yıl hapis cezasına çarptırıldı. O yılın başlarında kendisinin çıplak fotoğraflarını Grindr’daki başka bir erkeğe gönderdi ve Tahrir Meydanı’nda buluşmak için bir zaman kurdu. Sadece “tarihinin” gerçekte bir gizli polis olduğunu anladığı yolda tutuklanmıştı.

Eşcinsellik Mısır’da yasadışı değildir. Ancak 1990’ların sonlarında polis iki eski yasanın kullanımını hızlandırdı: 1950 fahişe karşıtı yasaya ve 1961 tarihli “sürtüşme” yasasına – uygulayan LGBT topluluklarını tutuklamak ve suçlamak için kullanma yasası. En dikkat çekici olay, 2001’de Kahire’de Nil’de gay dostu bir kulüpte 52 adamın tutuklandığı bir baskınla sonuçlandı.

Demokratik olarak seçilen cumhurbaşkanı Mohamed Morsi’nin tasfiyesinden hemen sonra 2013’ün sonunda ve darbenin askeri yazarları iktidarını güçlendirdikçe, LGBT savunucuları yeni, güçlü bir darbe fark ettiler. Orduyla el ele veren polis – yeni bir tutuklama yuvarlamasına başladı. Ve bu sefer yeni teknikler kullanıyorlardı.

Mısır Girişim Hakları Girişimi (EIPR) cinsiyet programının başında bulunan Dalia Abdel Hameed, Grindr gibi uygulamaların fotoğraf kanıtlarını toplamak, toplantılar düzenlemek ve erkeklerle dolaşmak için yaptığı açıklamada “Polis artık daha teknolojik olarak ilerlemiştir” diyor. . Medhat’ın tutuklanması, gözaltı ve hapis, EIPR’nin tipik bir usul tanımına oldukça benzemektedir.

Medhat tutuklandığında, polis ailesine para götürdüğünü ve Ragab’a göre bir evde seks yapmak üzere tutuklandığını söyledi. Her iki iddia da polise bir fahişelik ve çatırtı davası açıyor. O, Tahrir Meydanı’na yürüyerek beş dakika uzaklıktaki El Ka’r Al Aini polis karakolunda yer altı bir hücrede gözaltına alındı. Abdel Hameed, “Sorgulamanın en kötü yanı sordu” dedi.

Kahire’deki Amerikan Üniversitesinin hukuk profesörü ve EIPR’deki sivil özgürlükler programının başında olan Amr Abdel Rahman’a göre, tutsak hücrelerinde cezaevinden daha az gözetim yapılmakta ve tutuklu her iki hücrelere de özellikle savunmasızdır Ve sorgulayıcıları. En kötü ihtimalle, Abdel Rahman, bilimsel olarak kuşkulu anal muayene, eşcinsel faaliyette bulunduklarına dair kanıt üretmek için erkek gözlemciler üzerinde yapılır – bunun varsayılan işaretleri genellikle tazminatın sadece tecavüzün sonucu olabilir diye taze olduğunda bile Gözaltı.

Yasal yardım ve destek başka bulutlu bir konu haline gelir. LGBT gruplarından yasal uzmanlık mevcuttur. Ancak suçlamanın kamuya açıkça damgalanması, çoğunlukla polis tarafından önerilen avukatın en geleneksel hukuki seçeneği seçmek için ailelere diz çökük kararını verir. Ailenin çocuğunu destekleyip desteklemiyor olmasına bakılmaksızın, hak örgütleriyle ilişki kurmak, halka açık bir ifade gibi görünmüyor olabilir.
Abdul Rahman da aynı fikirde. “Aile üyelerine kendilerini insan hakları avukatları olarak saygın bir şekilde sunuyorsanız, kendilerine” şimdi de çocuğumuz için davayı daha da zorlaştırıyoruz “diye söylüyorlar.”
Medhat’ın davasında, ailesi polisin önerdiği avukata başvurmayı seçti. Fakat bu yasal temsil genellikle gerekli olanın çok altında değildir. EIPR, Medhat’ın davasında sadece davaya bakmak için 2,000EGP (£ 90) talep eden polis tarafından önerilen avukatın davalının en iyi çıkarları içinde davranmadığı çok sayıda davayı belgeledi. Medhat’ın avukatı LGBT grubundan bir avukatın tavsiyesinin aksine Medhat’a fahişeliğin suçunu kabul etmesini önerdi.
Avukat mahkemeye çıkmadı bile. Ragab, polis ile tavsiye eden avukatlar arasında bir mali düzenlemenin olduğuna inanıyor.
Medhat suçlu buldu ve cezasına başladı. Kesin rakamlar bulmak zordur, ancak 2016 yılına kadar New York Times, en az 250 hapisteki LGBTT kişinin bulunduğunu bildirmiştir. EIPR, çalışmalarında tam olarak belgelemekle yükümlü oldukları davaların sayısının en az iki katı olacağını tahmin etmektedir. “Kötü muamele” ya da “toplumsal ahlaksızlık” gibi terimlerin hukuki yorumu çok geniş olduğu için, cezalar benzer şekilde sözlü suçları “yığın” yapan hakimler tarafından sıklıkla en üst düzeye çıkarılır.
Bu, LGBTT kişilerin tek bir tutuklama için 8 yıla kadar hapis cezasına çarptırıldığı anlamına geliyor.
Uzun vadeli etki yıkıcıdır. İstikrarlı bir cinsiyet veya cinsellik yaşamayan ve e-postayla konuşmayı kabul eden bir yazılım uzmanı ve fotoğrafçı Reem Shawky, “Mükemmel sağlıklı insanların üç yıl hapishaneye geldiklerini ve bunun nasıl ilerlediğini gördüm” diyor. LGBTQ konularıyla ilgili. “Onları parçalayan bir şey olur ve bir daha asla aynı olmaz”

Abdel Rahman’a göre, mevcut darbe sistemi, mevcut Mısır rejimi için düzeni ve toplumsal meşruiyeti yaratma amaçlı daha genel bir girişimle ilişkili olarak, sistemik ve politikleştirildi. Bu şartlar altında, LGBTT topluluğu kolay bir hedeftir.

Abdel Rahman, “2013’te rejim, sokakta ve ülkedeki tüm sosyal dokudaki düzeni yeniden kazanma girişimiyle bilinçsizce motive edildi” dedi. “Bu, bu toplumda iktidar ilişkilerinin her sütununu, yani ailede olsun, sokakta mı, isterse medyada olsun” demektir.

Abdel Rahman, Kasım 2013’te Mısır halkının protesto gösterisine girme ihtimalini kısıtlayan tartışmalı protesto yasasının, EIPR’nin belgelediği ilk LGBTT davası ile aynı anda geldiğini belirtti.

Mısır binyıllarının, LGBTT’li bir bireyi, ebeveynlerine göre daha çok kabul etme olasılığı daha yüksektir

“İki hareket arasında bir eşgüdüm olduğundan kuşkuluyum” diyor. “Fakat bu tür örtüşme, tepkilerin zihniyetiyle ilgili hacimlerin sayısını anlatıyor … Şimdi tüm siyasi olasılıkların artmasına karşı – İslamcılar, sokaklarda ahlaka aykırı unsurlar, radikal sol, gençlik, devrim … siz Adını sen koy.”

Ancak, mevcut tepkiyi artıran politik avantajlar ve polis sistemi içerisindeki karinatlandırma altında, kamuoyundaki tutumların değişmesi için ne gibi potansiyel var olabilir?

Reem Shawky, “Mısır binyıllarının, bir LGBTQ şahsiyetini ebeveynlerininkilerden daha kabul etmeleri daha olası” diyor. “Ayrıca, küresel aynı cinsiyetteki evlilik yasallaştırması gibi konuların ortaya çıkmasıyla birlikte … pek çok kişi alternatif cinselliğe rağmen sorunsuz görünüyor (yine de sessizce yargılamakla birlikte). İnsanlara şimdi bir umut olup olmadığını bilmiyorum, ancak gelecek nesiller için bir umut var. ”

EIPR’de, mücadele birkaç seviyede ele alınır. Dalia Abdel Hameed, “Ben genellikle iyimser bir insan türü değilim, elbette kısa aktivizm hayatımda bir değişiklik fark ettim. Büyük bir. “Fakat o ve meslektaşı Abdel Rahman, değişimin yavaş olacağını anlıyor. “Evet, eşcinsellik ahlaka aykırı kabul edilir, ancak sabit değildir ve 10 yıl kadar aynı değildir.”

Yavaş ilerleme karşısında Abdel Rahman’ın odak noktası idealist stratejiden daha stratejiktir. EIPR’nin hareketi, doğrudan LGBT haklarını meşru kılmaya ve daha çok, mahremiyete yönelik kamu tutumlarındaki değişime katkıda bulunmaya yöneliktir.

Rejimin, kamu hayatının her alanını kontrol altına aldığı karşı-devrimci gerilimin çok zorlu olduğu görülüyor olabilir. Ancak bir şey değişti. Abdel Rahman, Mısırlıların “insanların gizlilik ihlallerinden nefret ettiğini” fark ediyor … Ve bu, 25 Ocak 2011 devriminden sonra önemli ölçüde artmış bir şey. Gerçekten, ihlal edilmemelidir özel konularda bir alan var demektir Hükümet ve medya tarafından.
Bu çok açık. ”
Ne olursa olsun, sevgilisi ile birlikte hareket etmeyi sabırsızlıkla bekleyen Ragab, değişim için sabırsızlanıyor. “Herkes şu anda savaşıyor” diyor. “Ben burada olduğumuzu bütün dünyaya duyurabileceğim günü bekliyorum. Bizler sizin arkadaşlarınız, kardeşleriniz, kız kardeşleriniz, biz ailelerdeyiz.
Eminim ki bir gün bunu yapacağım. Eşcinselliğimden utanmıyorum ve asla olmayacağım. ”
Kimlikler korunmak için isimler değiştirildi.

Kalkınma profesyonelleri ve insancıllar topluluğumuza katılın. @GuardianGDP’yi Twitter’da takip et. Sohbet # Dev2030 ile sohbete katılın.

http://www.ankaraescortnaz.xyz/haber/ortadogu/5258/grindri-kullandigi-icin-hapse-mahkum-edildi-misirda-escinsellik

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder