4 Nisan 2017 Salı

"Hemcinsinden hoşlanman umrumda değil, travesti olmak zorunda mısın?!"

İstediği Kişi Olmanın Bedelini Ödeyen Jaimie Wilson'ın İlham Verici Hikayesi!

Yetenekli bir müzisyen, başarılı bir model ve DJ olan, LGBT topluluğunun yükselen sesi Jaimie Wilson'ın takipçileriyle paylaştığı istediği bedene kavuşma hikayesindeki yaşadığı zorlu süreci sizler için Unilad'den derledik.

Jaimie Wilson, Michigan'da yaşayan 21 yaşında bir genç. Jaimie, yaşadığı bütün süreci takipçileriyle paylaştı ve bu süreçte transeksüel haklarının sesi ve sembolü haline geldi.

İlk defa 15 yaşındayken yanlış bedende doğduğunu fark etmeye başlayan Jamie, 'başkalarının istediği kişi değil de, kendisi olmanın zorluklarını' ne yazık ki yaşayarak öğrenmek zorunda kaldığını anlatıyor.

"15 yaşımdan beri erkek olmam gerektiğini biliyordum. Ama oldukça dindar ve gelenekçi bir ailede büyüdüğüm için, özgürlüğümü kazanana kadar hissettiklerimi bir kenara bırakmam gerekiyordu.

"Mağazalara gittiğimde, hep erkek reyonlarına bakardım. Bir şeyler deneyip, aynada olmak istediğim kişiyi uzun uzun seyrederdim."

Üzerindeki baskıyı, satın aldığı erkek kıyafetlerini odasında çekmecelere saklayıp, ailesinden birisi odasına girdiğinde hiçbir şeyden şüphelenmemesi için kadın kıyafetlerini hep görünür yerlerde bırakmaya çalışmasıyla anlatıyor.

Hayatı boyunca istediği kişi olamayacağını düşünen genç adam, arkadaşlarını ve ailesini kaybetmemek için hissettiklerini hayatı boyunca kimseye anlatamayacağına inanıyordu.

Fakat bu cinsiyet değiştirme serüvenini, durumu insanlar için normalleştirebilmek ve daha kabul edilebilir hale getirmek adına Instagram üzerinden takipçileriyle paylaşmaya karar verdi.

İyi ya da kötü yaşadıklarını müziğiyle ifade ederek, kendisine böyle bir çıkış yolu buldu.

18 yaşındayken, hep çevresinde insanların olmasındansa yalnız kalmayı tercih ettiğini söyleyen Jamie, bu zamanlarda istediği kıyafetleri giyinip aynanın karşısında saatlerce olmak istediği kişiyi izliyormuş.

Fiziksel olarak ilk değişimlere başladığı zamanlar için, 'hayatımda daha önce hiç bu kadar iyi hissetmemiştim' diyor:

"Uzun saçlarımı kısacık kestirdiğim ilk gün, dünya hala aynıydı ama ben sanki farklı biriydim. Artık "ben" oluyordum. Duygusal olarak da daha iyi hissetmeye başlamıştım artık sosyal baskılardan uzaklaşmıştım ve kimin ne düşündüğünü eskisi kadar önemsemiyordum."

Hormon tedavisi başladığında, giderek kendine güveninin arttığını söyleyen Jamie yaşadıklarını şöyle anlatıyor:

"Başka birisi olarak yaşadığım 19 yılın ardından, hep içimde olan beni ben yapan kişiye dönüşüyor olduğuma inanamıyordum. Büyülü bir şey gibiydi bu."

Ne yazık ki, istediği kişi olmanın bedellerini de çok ağır ödemiş; bu süreçte birçok arkadaşını ve ailesini kaybetmiş.

"Birçok arkadaşımı kaybettim ama bence sadece başkalarının tepkilerinden korktukları için bunu yapmak zorunda kaldılar. Çünkü lisede işlerin nasıl olduğunu bilirsiniz, ben onlar için normal biri değildim ve onlar da benimle olmak istemediler.

Aslında ben aynı bendim, benimle görüşmek istemeyenlerin sadece dış görünüşüme göre karar verdiklerini anladım."

Yaşadıklarının sonucunda artık insanlara, birilerinin nasıl göründüğünü, nasıl hissettiğini ya da kimliklerini ve cinsiyetlerini geride bırakıp, herkesin özüne bakmamız gerektiğini anlatmak istiyor.

"Çılgınca gelebilir ama bedenimle bir şeylerin sembolü haline gelmek değil amacım. Bu benim yeni bedenim demiyorum sadece evime dönmüşüm gibi hissediyorum."

Arkadaşlarını ve ailesini kaybetmesine rağmen bu dönemde hiç tanımadığı takipçilerinin ve LGBT topluluklarının desteğini gördü.

Ailesinin kendisine arkasını dönmesini ihanet olarak gördüğünü söyleyen Jamie, bunun en kötü yanının ihanetin her gün devam ettiğini hissetmek olduğunu söylüyor.

"Kendim olmanın en zor yanı, ailemi kaybetmekti. Büyürken ailemizin bizi her zaman karşılıksız seveceği ve ne yaparsak yapalım yanımızda olacağı söylenirdi. Ne yazık ki bunun koca bir yalan olduğunu, yaşayarak öğrenmek zorunda kaldım.

Saçlarımı kestirip, üzerimde erkeksi kıyafetlerle eve gittiğim gece annem; 'kızlardan hoşlanmam umurumda değil ama böyle giyinmek zorunda mısın?' demişti. Sadece dış görünüşüm onun umurundaydı, hiçbir ebeveyn çocuğunu bu şekilde yargılamamalı."

"Transfobinin asla bize karşı kazanmayacağına emin olsam da, trans bir birey olarak tabuların sizi boğduğu bir toplumda büyümenin zorlukları hala devam ediyor."

Jamie, insanları bu konuda daha çok bilinçlendirebilmek için sosyal medyanın gücünü kullanmaya çalışanlardan sadece birisi. Birçok kişi tarafından yargılanmayı, hor görülmeyi kabul ederek, insanların bakış açısını değiştirebilmek için elinden geleni yaptığını söylüyor.

"Gerçekten bütün bunları bile bile bunun sadece bir seçim olabileceğine inanabiliyor musunuz? Ailenizi kaybetmeyi seçer misiniz? Cinsiyet değiştirme ameliyatı ve hormonlar için binlerce dolar harcamayı öylesine seçer misiniz? Ya da bütün bu süreçle baş etmeye çalışırken herkesin sizi hor görmesini?"

"Transeksüel birini yargılamadan önce lütfen kendileri olabilmek için yaptıkları fedakarlıkları, yaşadıkları zorlukları bir durup düşünün."

Son olarak Jamie, "Yaşadıklarım eğer tek bir kişiyi bile cesaretlendirirse, bütün bu zorluklarda, insanların nefret dolu bakışlarında onun yanında olacağıma söz veriyorum." diyor.

"Bir transseksüel bireyi desteklemenin en iyi yolu ona sadece saygı göstermektir. Öncesi ve sonrası fotoğraflarıma bakın. Kadın gibi görünüyor olmam, öyle hissettiğim anlamına gelmiyor. İnsanları dış görünüşüne göre yargılamadan, o kişinin sadece özünü görmek istediğiniz zaman, işte o zaman herkes çok daha mutlu olacak."

Kaynak: http://www.unilad.co.uk/featured/transge...

https://onedio.com/haber/istedigi-kisi-olmanin-bedelini-odeyen-jaimie-wilson-in-ilham-verici-hikayesi-764309

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder