27 Ağustos 2014 Çarşamba

Sırrı Süreyya: Biz bu yola birlikte çıktı, sonuna kadar da birlikte gideceğiz.

HDP İstanbul Milletvekili Sırrı Süreyya Önder, CNN TÜRK'te "Ne Oluyor?" programında Şirin Payzın'ın sorularını yanıtladı.


CEMİL BAYIK'IN 'MARJİNALLER' SÖZÜ
Biz bunu seçim kampayamıza güçbirliğiyle girdiğimizde, herkes, HDP bu marjinallerden kurtulmalı diye söylüyordu. Bugün eline tuzluk alıp, bu meseleye tuz dökmeye çalışan herkesin bu tezi işlediğini gördük. Şimdi, seçim sonuçları çıktı ki, bu marjinallerden kurtulmaya gerek yokmuş, partiyi ikiye katlamış. Onların dili ağızlarına kaçtı. Birinden de özür diliyoruz demesini bekledim. Lal oldu diller.
Bayık'ın sözleri beni yaraladı. 20 yıllık Cihangirliyim ben. Beni kastettiğini düşünüyorum. İnşallah beni kastetmiştir. Ben marjinalliğe değil, kurtulmak kelimesine katıldım. Bizim literatürümüzde 'kurtulmak' sözü bileşenlerimiz için kullandığımız bir kelime değil. Hükümet cephesine bakıyorsun, bu konuda yazmayan kalmadı. Herkes sevinç çığlıkları atıyor. Onun kastetmediğ tüm yapıları, çirkin bir dille, onun içine katmaya çaba gösterdiler. Neden böyle yapıyorlar. HDP'nin başarısını gölgelemek istiyorlar. İktidarda bir fetret devri yaşanıyor. Bizdeki bu marjinal lafı ne ki, iktidarda birbirlerini Şaron olmakla suçluyorlar. Birileri, öbürüne yeniyetme diyor, diğeri zevzek diyor. Dönüp oraya tek bir laf edemiyorlar. HDP'de böyle bir şey gördüler, büyük bir şehvetle bunu yazıyorlar.
"BİZ 'MARJİNALLERLE' SONUNA KADAR DA BİRLİKTE YÜRÜYECEĞİZ"
Üzerime borç olan bir şeysöyleyeylim. Ben bu partinin ilk 4 kurucusundan biriyim. Herkesin gülerek geçtiği, burun kıvırdığı zaman, buna inanan insanlardan birisiyim. Bütün bileşenleri bu siyasi çatı altına çağırma girişimlerinin hepsinde bulunan birisiyim. Emeğimi var, çürütmem. Bütün marjinal kardeşlerime diyorum ki, biz bu yola birlikte çıktı, sonuna kadar da birlikte gideceğiz.

Radikal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder