27 Ağustos 2014 Çarşamba

Hande Yener'den profesyonelce bir konser


İyi hazırlanılmış, üzerinde düşünülmüş, kostümleri bolca Cher/Madonna/Lady Gaga esinlenmeli, Ahmet Kaya’lı David Vendetta’lı, finalde gayet Türk işi “Diğer annem de burada” seslenişiyle sona eren, istenirse iyi Türk dansçılarla gayet iyi şov yapılabileceğinin kanıtı olan bir konserdi Hande Yener’in ilk Açıkhava’sı...

Yener ilk Açıkhava konseri boyunca kılıktan kılığa girdi. Önce Cher’i andırdığı bir diva kostümle karşımıza çıktı. Tüylü, şatafatlı, upuzun çizmeli... Sonra Michael Jackson’vari bir edaya büründü; siyah dev gözlükleri, beyaz gömleğindeki ışıltılı apoletlerle filan...

Elbette Madonna’yı unutmadı Hande Yener. Uzakdoğu temalı bölümde Madonna’nın 2001’deki Drowned World turnesinde benimsediği kostümlerin bir benzeriyle çıktı karşımıza. İlerleyen dakikalarda ise siyah dev poşetle taçlandırılıp uçuşturulmuş, maskeli ve dolayısıyla hayli Eyes Wide Shut kostümle Lady Gaga’msı bir hale büründü. Finalde ise (çok Hung Up) bir mayoyla arz-ı endam etti sahnede.

Kostümlerin bazıları fazlasıyla (yukarıda bahsettiğim gibi) oradan buradan esinlenmiş gözükse de, bir Türk şarkıcının konserinde bu kadar çok kostüm değiştirene alışmadığımdan olsa gerek gözüm kamaştı. Üstelik tüm kostümler hızla değiştirildi, seyirci bekletilmedi.

Çok sık konsere giden bilir, Türk şarkıcıların dansçılarla imtihanı dillere destandır. Dansçı ya şarkıcının arkasında lirik lirik dans eder. Güya şarkıya arka fon oluşturmaya çalışır, ama bir türlü olmaz. Ya da hızlı şarkıda solistin sağında solunda manasızca hareketler yaparak seyirciyi coşturmaya çalışır.

Hande Yener konserinde gördüm ki, her zaman böyle olmak zorunda değilmiş. Yener’in Mimar Sinan’lı dansçıları gayet profesyoneldi, şarkılarla uyumluydu ve sahnede hiç sırıtmadılar. Laf olsun diye değil, şov dört dörtlük olsun diye oradaydılar. Hepsine bravo!

Sadece şov yoktu konserde. Yener kendi kitlesi dışında biraz daha büyüklere, hayatın tokadını yemişlere, kalbi her daim kırıklara da seslenmek istemiş olacak ki, Ahmet Kaya’nın Hani Benim Gençliğim Nerede şarkısını söyledi sürpriz bir şekilde. Bu beklenmedik sürprizi çok iyi yorumladı üstelik. Ardından da Sezen Aksu’nun Bir Çocuk Sevdim’ini. Doğrusu bu ya, sahnedeki senfoni orkestrasının en uyumlu olduğu şarkı buydu.

İtiraf ediyorum, bir ara Yener’in mayosunun altına giydiği çorap kaçtı ve tam da poposuna denk gelen çorap deliğini izleyip durdum bir süre (manyak mıyım?). Birileri kulisten fark etseydi de uyarabilseydi keşke...

Onu Baştürk - Hürriyet






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder