4 Ocak 2013 Cuma

Nijerya, eşcinsel evlilikleri yasaklamaya hazırlanıyor.

Geçen yıl Senato'nun onayından geçen yasa teklifinin yürürlüğe girmesi, milletvekillerinin kararına kaldı.

Yasa onaylanırsa, eşcinsel evlilik yapanlara 15 yıl hapis cezası verilecek. Dahası da var...

Eşcinsel evlilik yapıldığına tanık olan ve onalara yardım eden kişiler de 10 yıl hapis cezasına çarptırılacak.
Batı Afrika ülkesi Nijerya'da toplumun büyük çoğunluğu yasaya destek çıkıyor.

Nijeryalı eşcinselleri ise karanlık bir gelecek bekliyor.

BBC muhabiri Tomi Oladipo;

Nijerya farklı kültürel değerleri olan bir topluma sahip ama kültürel çeşitliliğe rağmen muhadazakar ve dini köklerine bağlı bir ülke. Dolayısıyla eşcinsel evlilikleri yasaklayan yasa tasarısının destek görmesi çok da şaşırtıcı değil. Fakat toplumun dışına daha da çok itildiklerini söyleyen eşcinseller bu teklife karşı çıkıyor.

Raşidi Wilimas: "Yasa daha çok evlilik odaklı ama evlenmek isteyen kim. Biz yalnızca halkın özgürlüğü için baskıcı ve ayrımcı yasaların fesh edilmesini istiyoruz. Cinsel sağlık hizmetlerine ve HIV virüsünün engellenmesine yönelik çalışmalara erişimin sağlanmasını istiyoruz. HIV virüsünün tespit edilmesi durumunda da ayrımcılıkla karşılaşmadan tedavi imkanının sağlanması için çalışıyoruz."

Nijeryalı eşcinseller Lagos'ta düzenledikleri gizli toplantılarda haklarını nasıl savunacaklarını tartışıyor. Görüntü alınmasına izin verilmeyen bu toplantıya katılanlar kimliklerinin gizlenmesi koşuluyla BBC'ye konuştular.

"Hükümet nasıl olur da 15 yıl hapis cezası vererek o kişinin cinsel eğilimlerini değiştirebileceğini düşünür? 15 yıl hapis yatan bir adamın ceza evinden heteroseksüel olarak çıkabileceğini mi düşünüyorsunuz? Öyleyse kendinizi kandırıyorsunuz demektir."

"Annem Hristiyan. Eşcinsel olduğumu öğrendiğimde Tanrı'ya beni değiştirmesi için dua etti. Altı ay boyunca ben de dua ettim ama Altı ay sonra cinsel tercihime eskisinden daha güçlü bağlandım."

"Eğer saklanmaya çalışmazsanız ve dilinizi tutmazsanız, sokaktaki adam da size karşı gelir, yasaya destek verirler, sokakta sizi taşlarlar, sırf yasa size karşı olduğu için desteklerler"

Yasa teklifi aile fertlerini ve eşcinsellerle ilgilenen sağlık görevlilerini de kapsıyor. Peki Nijerya'daki eşcinselleri nasıl bir gelecek bekliyor?

"Arkadaşlarımdan bazılarının ülke dışına kaçıp saygı görecekleri ve hoşgörüyle karşılanacakları yerlere sığınmak istediklerini biliyorum. Çoğu yasa dışı yollarla kaçacak. Ama bunu ben yapar mıyım bilmiyorum? Ben eşcinsellerin sesini duyurdum, bu ses yasalarla bile susturulamayacak."

Nijerya'lı eşcinseller geleceğe endişeyle bakıyor. Çünkü yasa teklifi ülkenin çoğunluğunun desteğini arkasına alan politikacıların kararıyla çok yakında yürürlüğe girebilir.

BBC Türkçe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder