29 Temmuz 2022 Cuma

Amazon yağmur ormanlarının derinliklerinde yaşayan LGBTQ gençlerin samimi portreleri


Tarafından yazılmıştır Oscar Hollanda, CNN

Amazon yağmur ormanlarının derinliklerindeki küçük bir kasaba olan Careiro’daki bir restoranda akşam yemeği yerken, Daniel Jack Lyons’a beklenmedik bir şekilde yerel bir drag sanatçısı olan Wendell yaklaştı.

İki gün önce Amerikalı fotoğrafçı, bazılarının uzak Brezilya bölgesindeki marjinalleştirilmiş gençlerin hayatlarını araştıran yeni bir projeye katılabilme umuduyla genç toplum liderleriyle bir araya geldi. Söz hızla yayıldı.

Lyons bir telefon görüşmesinde “Bana geldi ve ‘Sen fotoğrafçısın, ben bir drag queen’im ve sen beni Perşembe günü fotoğraflıyorsun’ dedi” dedi.

İkili bir araya geldi ve ortaya çıkan portre – Wendell ağzında yanan bir kibrit çöpüyle kameraya meydan okurcasına bakıyor – Lyons’un yeni, rüya gibi yeni serisi “Like a River”da göze çarpan görüntü haline geldi. ” Ancak hem bir fotoğrafçı hem de eğitimli bir antropolog olarak Lyons, resimlerinin ardındaki insan hikayeleriyle daha çok ilgileniyor gibi görünüyor.

“Wendell sürükleyici performanslar sergiliyor, ancak annesinin geceleri pazarda churrasco (ızgara et) satan küçük işletmesiyle de ilgileniyor” dedi. “O oldukça hasta ve işi devraldı. Yani, bu çok hassas bir şey: Sürüklemek istemiyor ve (sonuç olarak herhangi bir ayrımcılığa maruz kalıyor) işi olumsuz etkiliyor, bu da hayatta kaldıkları şey.

Lyons, Wendell’in mücadele eden gençlere evini nasıl açtığını ve transgender gençlerin hormona erişmesine nasıl yardımcı olduğunu anlatırken, “Böylece, aşırı telafi etmenin bir yolu olarak, kasabadaki tüm ikili olmayan, trans ve queer çocuklara bu ‘anne’ oldu,” diye ekledi. en yakın şehir olan Manaus’ta terapi.

Lyons'un yeni kitabındaki konuların yaklaşık yarısı trans, ikili olmayan veya "bir şekilde tuhaf," dedi fotoğrafçı.

Fotoğrafçı, Lyons’ın yeni kitabındaki konuların yaklaşık yarısının trans, ikili olmayan veya “bir şekilde queer” olarak tanımlandığını söyledi. Kredi: Nehir Gibi 2022/Gevşek Eklemler

Careiro’da ve yakınlardaki Tupana Nehri’nde bir seferde sekiz haftaya kadar dayanan Lyons, şu anda devam eden dizi için düzinelerce genç insanı fotoğraflamaya devam etti. Görüntüle Fransa’daki Rencontres d’Arles fotoğraf festivalinde. Onun konuların yaklaşık yarısı eşlik eden kitap Kendisini queer olarak tanımlayan fotoğrafçı, trans, ikili olmayan veya “bir şekilde queer” olduklarını söyledi.

Hikayeleri, çalkantılı cinsiyet geçişleri ve aile içi sürtüşme hikayeleri içeriyor. Lyons’ın proje için görüştüğü bir kişi, trans olarak çıktıktan sonra eşleri ve ebeveynleri tarafından reddedilmiş ve oğullarından ayrılmıştı. Fotoğraflar aynı zamanda homofobik nefret suçlarının işlendiği bir ülkede toplumsal damgalanma zemininde çekildi. yükselişte ve LGBTQ hakları giderek daha fazla tehdit altında görünüyor (Playboy dergisine bir zamanlar “eşcinsel bir oğlu sevemeyeceğini” söyleyen Brezilya başkanı Jair Bolsonaro, ülkenin eşcinsel evlilik yasalarını onaylamadığını dile getirdi).

Yine de, Lyons’ın imajlarının baskın ruhu, dayanıklılıktır.

“Birlikte çalıştığım herkes arasında kesinlikle bir mücadele vardı” dedi. “Ama neredeyse ayrımcılık sadece üstü kapalı bir şekilde anlaşılmış gibi. Bu alt akıntı, orada, ama insanlarla arkadaş olurken çok fazla olumlu tartışma oldu.

“Bir azim (hissi) vardı – bu kasabada dolaşabilmeleri ve insanların ne düşündüklerini umursamadıkları gerçeğini kutluyorlardı.”

kesişen kimlikler

Adını aynı adlı Brezilya şiirinden alan “Like A River”, Lyons’ın tabiriyle yalnızca bölgedeki LGBTQ topluluklarını değil, “uçlarda yaşayan” diğer grupları da betimliyor. Samimi görüntüleri, sanat ve müzik alt kültürlerinde yer alan gençlerin yanı sıra karmaşık “kesişimsel kimliklere” sahip yerli gençleri yakalar.

Fotoğrafçı ayrıca objektifini genç arazi aktivistlerine de çevirdi ve çevresel tehditler konuları arasında tekrarlanan bir endişe kaynağı oldu. 2019’da projeye başladığından bu yana Careiro’da yasadışı madencilik ve ormansızlaşma korkusunun belirgin şekilde arttığını söyledi.

Lyons ayrıca merceğini bölgenin giderek daha fazla tehdit altında olduğunu söylediği çevreye çevirdi. Kredi: Nehir Gibi 2022/Gevşek Eklemler

“Açıkçası queer olmaya dayalı çok fazla ayrımcılık var, ama bence insanlar için daha büyük tehdit, Bolsonaro’nun Amazon’da bu vahşi batıyı yaratması. Ağaç kesenlerin ve yasadışı madencilerin bir topluluğa girebileceğine dair çok fazla korku var.” madencilerin altın ve diğer kaynakları aramak için yerli köylere saldırdığına dair son raporlara atıfta bulundu.

Daha önce Mozambik ve Ukrayna’da marjinalleştirilmiş gençler üzerine diziler yapan Lyons, portreyi bir işbirliği eylemi ve deneklerini arkadaş olarak ele alıyor.

Fotoğrafçı, kamerasını eline almadan önce ilişkiler kurmaya odaklanır. Genellikle insanlarla tanıştığı gün onları yakalamaz ve işbirlikçilere ne giyecekleri ve nasıl poz verecekleri de dahil olmak üzere çekimlerin nerede ve nasıl yapılacağı konusunda güç verir.

“Like a River”da yer alan birçok insanla hâlâ iletişim halinde olduğunu söyleyen Lyons, “İçeri girip fotoğraf çektiğiniz ve dışarı çıktığınız geleneksel foto muhabirliği değil” diye açıklıyor.

“Bundan çok daha fazlasıydı. İnsanlarla etkileşime geçmeye ve benimle paylaştıkları o samimi anları gerçekten yaşatmaya odaklanmak istedim.”

“Bir Nehir Gibi” sergileniyor Rencontres d’Arles fotoğraf festivali 28 Ağustos 2022’ye kadar. kitap Gevşek Eklemler tarafından yayınlanan serinin şimdi mevcut.

https://malatyasonhaber.com/amazon-yagmur-ormanlarinin-derinliklerinde-yasayan-lgbtq-genclerin-samimi-portreleri/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder