Bismillahirrahmanirrahim
Bizleri en güzel kıvamda erkek ve kadın olarak yaratan ve bizler için üreme kanununu takdir buyuran Yüce Allah’ımıza hamd ederim.
Bizleri eşcinsellik konusunda da uyarıp yönlendiren Aziz Peygamberimiz biricik hayat önderimiz Hz. Muhammed’e kalbi bağlılıklarımı arz eder, insanlara tebliğ ettiği esasların daha bir yaygınlık kazanmasını Yüce Mevla’mızdan niyaz ederim.
Eşcinsellik/Homoseksüellik Haramdır
Bir temel hakikate bir daha değinelim:
Yüce Mevla’mız biz insanları muhteşem bir şekilde yaratmış, bütün yeryüzünü ve göksel varlıkları bizim hizmetimize sunmuş ve bizleri de kendi zâtına ibadetle yükümlü kılmıştır. Biz, Rabbimizin Kur’anî emirlerine uyarak ve de Kur’anî yasaklarından sakınarak O’na ibadet ederiz. Yani hayatımızı İslâmîleştirerek kulluk görevimizi yapmaya çalışırız.
Rabbimizin yasaklarından biri de eşcinselliktir. Faiz nasıl bir haramsa, yalan nasıl bir haramsa, karşı cinsler arasında nikâh dışı ilişki olan zina nasıl bir haramsa eşcinsellik de öylece haramdır.
Eşcinsel Duygusal Değil Aktif veya Pasif İlişkiye Girendir
Biz eşcinsellik derken aktif veya pasif ilişki içine giren insanları kast ediyoruz. Yoksa duygusal yakınlık ve de yaratılıştan kadınsı tavırlar sergileyen ve konuşmalar yapan insanlar konumuzun dışındadır. Çünkü insan, yalnızca iradeli davranışlarından sorumludur.
Yüce Rabbimiz bizi denemeye uğrattığı için varlığımıza bütün güzellikleri ve çirkinlikleri kodlamıştır. (Şems 7-8) Güzelliklere eğilim gibi çirkinliklere eğilim de doğamıza yüklenmiştir.
Bu sebeple eşcinsellik de eğilimi duyulabilecek bir olgu olarak karşımıza çıkabilir. Bunun içindir ki bilgilenmek, bilinçlenmek ve Rabbimizin ve de Peygamberimizin buyrukları çizgisinde yaşamakla yükümlüyüz. İhmalkârlık azim ve olumsuz sonuçlar doğurabilir.
Eşcinsellik Kur’ânî Haramdır
İslam Dini, ne idüğü belirsiz hurafelere ve menkıbelere dayanmaz. Falanın veya filanın sözlerine istinad etmez. Bu dinde emirler Kur’ân’a dayanır. Yasaklar da Kur’ân’dan deliller gerektirmektedir. Diğer haramlarda olduğu gibi eşcinselliğin de haramlığına delalet eden Kur’ânî buyruklar vardır.
Bunların başında Hazreti Lut’un tebliğleriyle konulan eşcinselliğe ilişkin yasaklar ile onun eşcinsel kavminin helakini konu alan âyetler gelmektedir.
Biz bu yazı dizimizde ilgili âyetlere dikkatlerimizi çekmeye çalışacağız. Önce Hz. Lût hakkında kısaca bilgi verelim. Sonra da Hz. Lût’’un kavmi bağlamında konulan yasakların Ümmet-i Muhammed’i nasıl bağlamakta olduğunu açıklamaya çalışalım.
Allah’ın Resûlü Hz. Lût ve Tebliği
Hz. İbrahim’in çağdaşı olan Hazreti Lût, insanlık semasının yıldızlarından bitidir. Kur’ân ifadesiyle, “Allah’ın rahmeti içine daldırdığı muhteşem bir Nebi’dir.” (Şuara 162; Enbiya 75) Bu ifadelerin altını özellikle çiziyorum. Çünkü tahrif edilmiş olan İlahî Kitap Tevrat’ta, Hazreti Lût ile alakalı öylesine ahlâk dışı ifadeler yer almaktadır ki bu ifadeler sıradan insanlar için kullanılsa bile insanı ürpertecek çirkinliktedir. (Tekvin 19/30-36)
Kur’ân-ı Kerim’de 27 defa adı geçen Hazreti Lût, Allah’ın Filistin yöresinde Lût Gölü çevresinde yer alan Sodom ve Gomore denilen şehirlere Nebî/Resûl (Peygamber) olarak gönderilmiş bir şahsiyettir. Peygamberlik görevini yapmaya çalışmış ama azgınlaşan eşcinsel kavmi onu yalanlayıp Allah’ın egemenliğini ret emiştir. Sonuçta bu kavim helâke maruz kalmıştır. Helakin kalıntıları bugün de mevcuttur. Kur’ân bu kalıntılara şöylece işaret etmektedir:
“Elem verici azaptan korkanlar için onların helâk edildiği yerde kanıtlar bıraktık.” (Zariyat 37)
Hazreti Lût’un tebliğini Kur’ân’la delillendirmek için burada yalnızca Şuara Sûresi’nin 161 ve devamında yer alan âyetlerin kısaca meâlini/anlamını sunacağım:
“Hz. Lût, fıtrat kardeşleri olan kavmine şöyle dedi: (İnandığınız Rabbiniz Allah’ın emirleri ve yasaklarına/yaratılış yasalarına) aykırılıktan kaçınmayacak mısınız? Ben size gönderilmiş güvenilir bir elçiyim. Allah’a isyandan vazgeçin ve sizi doğru yola iletecek olan bana itaat edin. Ben sizden bir ücret istemiyorum; (bana şöyle siyasi imkânlar, böyle ekonomik kazançlar sağlayın, demiyorum.) Benim mükâfatımı bütün varlıkların yaratıcısı olan Rabbim verecektir.
Allah sizin için karşıt cins kadınlardan eşler yaratmış iken kadınları bırakarak erkeklere mi yöneliyorsunuz? Hayır hayır, siz başka değil azgın bir topluluk sunuz. (Sizlere tebliğ edip duruyorum ama bilesiniz ki) bu ahlaksızlığınıza derinden öfkeliyim.”
Hulasa edersek Hz. Lût, diğer bütün Peygamberler gibi Allah’a ve âhiret hayatına imana çağırmış, Allah’ın emirleri ve yasaklarına aykırılıktan sakındırmıştır. Özellikle eşcinsellikten menetmiştir. Kendilerinden siyasî ve ekonomik bir beklentisi olmadığını, bunu niye dikkate almadıklarını dile getirmiştir. Uyarılarıyla sonuç alamayınca kırılma noktasına gelerek beddua eden diğer Peygamberler gibi o da şöylece bedduaya sarılmıştır:
{“Yarabbi beni ve bana inananları, onların yaptığı ahlâksızlıktan koru.”
“Rabbim! Doğal cinselliği eşcinselliğe dönüştüren bu bozgunculara karşı bana yardım et.”} (Şuara 169; Ankebût 30)
Onun bedduasının ardından da taş yağmuru ile helak edilmişlerdir.
Dîni Tebliğ Edecekler Karşılık Beklememelidir
(Bu arada bir de şu gerçeği ifade edelim: Allah’ın dini İslâm’ı tebliğ edecek insanlar, insanlardan maddî veya manevî hiçbir şey beklememeli, siyaset ricaline, zenginlere boyun eğmemelidir. Allah’ın dinini tebliğ edecek insanların temel vasfı istememek olmalıdır. Öyle gelene el öptüren, gidenden yardım bekleyen, görüştüğüne mal satmak isteyen hakiki İslâm davetçisi olmaz. Halkımız artık bunları bilmelidir.)
Burada odaklanmamız gereken nokta Hz. Lût’un kavmi bağlamında konulan eşcinsellik yasağının biz Muhammed ümmetini nasıl bağladığı hakikatidir.
Devamı Gelecek..
Ali Rıza Demircan
https://www.habervakti.com/escinsellik-insan-dogasina-aykiri-bir-haramdir
Allah'ın kitabı Kur'an'da eşcinselliği yerici vasıflar III
Kur’ân’da eşcinselliği yerici vasıflar, Fahişe, Münker ve Habâis olarak üçtür. Şimdi bunları açıklayalım.
FAHİŞE (Araf 80; Ankebût 28; Neml 54) Eşcinsellik için Kur’ân Fahişe der, zinaya da Fahişe der.
Ne demek Fahişe? Fahişe son derece çirkin, sağlıklı insan doğasının iğreneceği söz ve iştir. Eşcinsellik de böyle bir iğrenç ilişkidir. Zina da öyledir ama erkeğin kadına, kadının erkeğe eğilimi fıtridir. Eşcinsellik böyle değil.
Allah insanları erkek ve kadın olarak yaratmıştır. Üçüncü bir cins yok ve Allah her insana organlarını belli işlemleri görmek için vermiştir. Üreme organının, sindirim organının işlevleri ayrıdır. Her organ kendi görevini yapar.
İnsanlık çıldırdı.
Hazreti Musa’ya ve Harun’a: “Sizin Rabbiniz Kimdir?” diye soran Fravun’a Hz. Musa’nın diliyle verilen şu cevap muhteşemdir:
“Rabbimiz yarattığı her biri varlığın/organın doğasına yapması gerekenleri kodlayandır.” (Tâ-Hâ 49,50)
Kalp kendi görevini yapar, karaciğer ve diğer organlar da öyle. Sindirim aygıtı dübür/anüs de kendi işlevini üstlenir.
MÜNKER (Ankebût 29)
Eşcinsellik Münker’dir. Nedir Münker? Allah’ın, Peygamberimiz Hz.Muhammed dahil Peygamberlerin ve olgun aklın reddettiği ve edeceği söz, iş ve davranıştır. Allah homoseksüelliği Fahişe ve de Münker olarak vasıflandırırken bir de Habâis, olarak yerer.
HABÂİS (Enbiya 74)
Çoğulu Habâis olan Habîse maddeten ve manen pis mi pis olan her şeydir. Eşcinsellik de böyledir.
Allah’ın Kitabı Kur’ân’da Eşcinselleri Yerici Vasıflar
Eşcinselliğin yerildiği bu üç vasıftan sonra eşcinselleri takbih eden/yeren vasıflara da geçebiliriz. Bu sekiz vasıf şunlardır:
Müsrifîn: Eşcinseller müthiş bir ifade ile müsriflikle yani israfçılıkla yerilir. İsraf gereksiz ve meşru olmayan şekilde harcamadır. Eşcinsellik bağlamında israf hayat maddesi olan spermleri telef etme anlamına gelir. Çünkü eşcinseller Allah’ın koyduğu üreme kanununa başkaldıran insanlardır. (Zariyat 34)
Müfsidîn: Eşcinseller israf ediciler olduğu gibi ifsad edicilerdir. Daha açık bir anlatımla evlilik yoluyla erkekle kadın arasında yaşanması gereken cinselliğe müdahale edip kendi cinslerine yönelerek bozgunculuk yaparlar. (Ankebût 30)
Mücrimîn: İmansızlık ve isyan anlamına suçlar işleyenlerdir. Eşcinseller, eşcinselliği meşru görerek ve doğuştanlığını savunarak itkadî ve ahlâkî suçlar işlemiş olurlar. (Zariyat 32)
Fasıkîn: Eşcinseller, fıtratın/yaratılışa konan değerlerin ve peygamberlerin çizdiği doğru yoldan sapan tipledir. (Enbiya 74; Ankebût 34)
Zalimîn: Onlar yapılmaması gerekeni yaparak/erkekler olarak erkeklere kadınlar olarak de kadınlara yaklaşarak nefislerine, topluma ve insanlığa zulmedenlerdir. Bunun için de belalara/azaplara yakındırlar. (Hûd 83; Ankebût 31)
Âdûn: Hz. Lût’un dilinde onlar “Siz azgınlaşan topluluksunuz,” anlamına Âdûn’dur. (Şuara 166)
Techelûn: Onlar Kur’ân’da Techelûn “Siz hakikat bilgisinden yoksun olan ve yüzeysel bilgiyi inançsızlığa ve ahlâksızlığa aracı kılan cahil insanlarsınız,” şeklinde nitelenerek de yerilir. (Neml 55)
İnnehüm Lefî Sektihim Ya’mehûn: Eşcinseller için kullanılan bir diğer yerici vasıf da onların Rabbimiz tarafından “İnnehüm Lefî Sektihim Ya’mehûn/ manevî sarhoşluk içinde sağa sola yalpa vuran insanlar” olarak nitelenmesidir. (Hicr 72)
Feminizm ve Lezbiyenlik/Sevicilik
Türkiye’de erkekler arası eşcinsellik gibi kadınlar arası eşcinsellik olan Sevicilik/Lezbiyenlik de bir ölçüde yaygınlaşmaya başladı Feminizm hareketi ile birlikte.
Feminizm; mahkûm ve mağdur edilen, çalışmalarına adil / eşit ücret alamayan özetlersek zalim erkek egemenliğince ezilen kadınların bir asırdan beri yaptığı sistematik mücadeledir.
Bizim için yabancı böylesi bir akımın Batı ülkelerinde çıkması doğaldı ama bunu bir yerde durduramadılar. Şimdi erkek düşmanlığı şeklinde de boyutlandı. Artık onlar için en iyi kadın erkeklerle ilişkiyi kesen, cinsel anlamda da kadın kadına yetinen kadınlardır.
Lezbiyenliğin ilk kez Hz. Lût’un toplumunda oluşup geliştiğini de hatırlatalım.
Kitlesel anlamda Hz. Lût’un erkekleri erkeklere bulaşınca kadınları da kadınlara müptela oldular. Sonunda inkâr zulümle birleşince Tarih sahnesinden yıkılıp gittiler.
Bölümümüzü Bitirirken
Böylece İslâm penceresinden bakarak eşcinselliğin haramlığına ilişkin genel bir çerçeve çizdik. İnşallah eşcinselliği haram kılıcı bu 11 Sûre’den yerici örneklerin yer aldığı ayetlerin mealleri ile haramlığı belirleyen diğer ayetleri ve hadisleri ve de ilgili diğer konuları gelecek yazılarımızda açıklamaya çalışacağız.
Hepinize hayırlar, huzurlar, bereketler dolu ömürler niyaz ediyorum sevgili kardeşlerim.
https://www.habervakti.com/allahin-kitabi-kuranda-escinselligi-yerici-vasiflar-iii
EŞ CİNSELLİĞİ DOĞUŞTANLIKLA NİTELEMEK KÂFİRLİKTİR IV
Bismillahirrahmanim
Yarattığı her bir varlığa ve de organlarımıza yaşam bilgilerini kodlayan Yüce Allah’ımıza hamd ederim. Muhtaç olduğumuz hayati örnekleri bizlere fiilen sunan aziz Peygamberimiz biricik hayat önderimiz Hz. Muhammed’e kalbî ihtiramlarımı arz ederim, bağlılarını artırmasını da yüce Mevla’mızdan dilerim.
Eşcinsellik/Homoseksüellik Kur’ânî Haramdır
İslâm dininde haram kılınan işlemlerden biri de insan doğasının iğrenç bulduğu ve bulacağı eşcinselliktir ve de lezbiyenliktir. Kur’ân-ı Kerîm’de Hazreti Lût bağlamında eşcinsellik 11 sûrede[1] 11 ayrı yerici dille sunulur. Gel, gör ki İslâm bilginleri bu gibi konularda insanımızı, gençliğimizi gereğince aydınlatmamakta, uyarmamaktadır.
Bir işlem/fiil için haramdır demek onun Kur’ânî delilleri vardır, demektir.
Eşcinselliği Haram Kılan Kur’ânî Deliller I
Kur’âni delillere kısaca bakarsak Hazreti Lût’un eşcinselliği yasaklayıcı tebliğlerini ve eşcinsel kavminin helakini konu alan âyetleri, Kur’ân’da yer alan birinci derecede deliller olarak görebiliriz.
Tekrara düşmemek için süratle değinip geçeceğim. Hz. Lût bağlamında bu konuya 11 sûrede 11 ayrı yericilikle değinildiğini arz etmiştim. Eşcinsellik için kullanılan kavramlar Fahişe, Münker ve Habâis’dir. Homoseksüeller ile ilgili kullanılan yerici ifadeler de şöyledir: Müfsidîn, Müsrifîn, Fasikîn, Zalimîn, Mücrimîn, Âdûn, Techelûn, Le fî sekretihim ya’mehûn.
Bunları anlamlarıyla birlikte bir önceki yazılarımızda arz etmiştim. Şimdi bu kavramların yer aldığı âyet metinlerinden bir kaçını sunmaya çalışacağım:
a.) Ankebut Sûresi Âyet 28-30:
“Lût eşcinsel olan kavmine şöyle dedi: Siz Fâhişe olan bu çirkin işi mi yapıyorsunuz? Sizden daha önce hiçbir insan topluluğu, topluca böylesine aşağılık-iğrenç bir işi yapmadı. Siz, size helal kılınan kadınlarla değil de erkeklere mi yöneliyorsunuz? Yol kesiyor; İnsanları zoraki eşcinselliğe mi yönlendiriyorsunuz? Dinin ve ortak aklın reddettiği Münker olan eşcinselliğinizi oluşturduğunuz kulüplerinizde mi yapıyorsunuz…?”
Piçleşen modern dünyamızda Lût Kavmi gibi aşağılaşan bir çok ülkede eşcinsellik özel mekânlarında yapılıyor. Lût Kavmi’nde icra edilen çılgınlıklar, çağdaş yaşamda da var. Tıpkı onlar gibi erkekler erkeklere kadınlar da kadınlara yönelmekte…
“Hz. Lût’un çağrılarına cevapları şu oldu:
Ey Lût! söylediklerinde doğru olanlardan isen getir şu Allah’ın azabını da görelim.”
Uzun mücadeleleri sonunda Hz. Lût kırılma noktasına geldi. Peygamberler de kırılma noktasına gelir. Bir peygamber kırılma noktasına gelir de Kavmine beddua ederse orada felaket başlar. Peygamberlerin bedduasından sonra kavimleri felah olmaz. Hz.Lût’un bedduası da şöyle oldu;
“Ya Rabb! Müfsidin olan bu topluma karşı bana yardım et.” (Ankebût 30)
b.) Enbiya 74 -75:
“Hazreti Lût Peygamber’e de muhakeme gücü ve ilim verdik. Habâis/pis mi pis olan işlemi yapan o topluluğun içinden Lût’u kurtardık. Çünkü o topluluk yoldan çıkmış aşağılık Fasık bir toplumdu.”
c.) Neml 54-58:
“Lût, kavmine şöyle dedi: Siz göz göre göre bu iğrençliği mi yapıyorsunuz? (Allah’ın sizin için yarattığı) kadınları bırakıyor da kendi cinsinizden erkeklere mi şehvet duyuyorsunuz. Siz Techelûn/cahilce işler yapan bilgiyi imansızlığa ve isyana aracı kılan insanlasınız.
Lût kavminin cevabı şöyle oldu: Lût’u ve ona inananları yurdunuzdan çıkarıp sürgün edin. Çünkü onlar eşcinsellikten korunup tertemiz kalmak isteyenlerdir. Lût’un karısı dışında ailesini ve kendisini kurtardık. Karısının geride kalıp azaba uğrayacaklardan olmasını takdir ettik. Ve o kavmin üzerine taş yağmurları yağdırdık. Uyarılanların uğradığı o taş yağmurları ne kötü oldu.”
Bu tür zulümleri yapanlara Allah’ın azabı uzak değil. (Hûd 83)
Vallahil azim yeminle söylüyorum Amerika da Avrupa Birliği de tehlikededir. Bize yaptıkları zulümleri sebebiyle Müslümanların eliyle ceza görmezlerse Birinci ve İkinci Dünya savaşlarında olduğu gibi birbirlerinin başlarını yiyecekler. Yaradan bu dünyayı onlara terk edecek değil. Zalimler belasını bulacak, zaten buluyorlar da sosyal hayatlarında. Daha da bulacaklar. Hiçbir topluluk inkâr- isyan, ahlâksızlık ve zulüm üzerinde yaşamını sürdüremez. Amerika yıkılmaya mahkûmdur. Dünyanın değişik bölgelerinde milyonlarca insanın canına kıyanlar elbette ceza görecekler. Allah imhal eder yani mühlet verir ama ihmal etmez. Kaldı ki Zalimi zalime saldırtmak Allah’ın yasasıdır. [2]
Eşcinselliği Haram Kılan Kurânî Deliller 2
Eşcinselliği haram kılan Kur’ân âyetlerinden bir kısmı da Nisa sûresinin 15. ve 16. âyetleridir.
Kur’ân bilginlerinin bir kısmı farklı görüşler izhar etmişlerse de âyetlerin lafızları ve anlamlarından hareket edersek Nisa sûresinin 15. âyetinin lezbiyenlerle, 16. âyetinin ise eşcinsel erkeklerle ilgili olduğunda şüphe yoktur. 16. âyette şöyle buyrulur:
“İçinizde eşcinselliğe bulaşan iki erkeğin her ikisinin sözlü ve fiili olarak canlarını yakın ve eğer bu ikisi tövbe ederler ve kendilerini düzeltirler de eşcinsellikten yakalarını kurtarırlarsa üzerlerine gitmeyin. Allah tevbeleri kabul edicidir ve pek çok merhamet edicidir.”
Eşcinselliği Haram Kılan Kurânî Deliller 3 ve 4
Kur’an’î delillerden üçüncüsü Bakara Sûresi’nin 223. âyeti, dördüncüsü ise Müminûn Sûresi’nin 5- 7. âyetleridir:
Bakara sûresinin 223. âyeti ve bu âyete açıklık getiren hadislerle eşlere anal ilişkinin yasaklanması homoseksüelliğin haramlığını göstermektedir. Eşe yönelik yapılması yasaklananın erkeklere yönelik olarak yapılmasının daha bir haram olacağı açıktır. Kur’ânı Kerim’in Müminûn suresinin 5., 6. ve 7. ayetleri ile eşler veya nikâhlanılan esir kadınlar-erkekler dışındaki bütün cinsel ilişkiler haram kılındığı için homoseksüellik de haramdır.
Eşcinselliği Haram Kılan Nebevî Deliller
Aziz Peygamberimizin de eşcinselliği yasaklayan hadisleri de var. İki tanesini arz etmekle yetineceğim.
{“Ümmetim hakkında en fazla korktuğum şey Lût kavminin yaptığı iğrençliğe bulaşmalarıdır.”
“Allah bu iğrençliğe bulaşan erkeklere rahmet nazarıyla bakmaz.”} (İ. Mace Hn. 2516)
[1] Araf, Hûd, Hicr, Enbiya, Şuara, Neml, Ankebût, Saffat, Zariyat, Kamer, Nisa
[2] En’am 129
https://www.habervakti.com/es-cinselligi-dogustanlikla-nitelemek-kafirliktir-iv
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder