29 Mayıs 2020 Cuma

Travesti Hazel’in kitabı: Benim adım artık Hazel

Hazel
Travesti Kardeşimin Kısa-Uzun Yaşam Öyküsü


Bir evlat. Bir kardeş. Aynı zamanda trans bir birey.
Dünyaya erkek olarak gelmiş Serdar.
İki yaşında kırıtmaya, 16 yaşında ise kadın kıyafetleri giymeye başlamış.
Bir süre sonra ailesine ‘’Benim adım artık Hazel.’’demiş.
Yazar,Hazel’in ablası.
Ailesinin,kardeşinin ve kendisinin yaşadıklarını yalın ve içten bir dille anlatıyor.
Hayatın,’’travesti’’kavramını bir ailenin bütün üyelerine kâh kahırdan kanırtarak kâh güldürerek nasıl kabul etirdiğini okuyorsunuz.
Hazel : Travesti kardeşimin kısa-uzun yaşam öyküsü bir ablanın ,kan kanserinden 35 yaşında hayata veda eden kardeşinin yaşamını bir vasiyeti yerine getirme görevi,bir sosyal sorumluluk,bir toplumsal farkındalık çalışması olarak kitaplaştırılmış.

Hürriyet'ten Savaş Özbey de değinmiş bu kitaba...

Hazel’in kitabı

Yeri gelmişken konuyla ilgili bir de kitap duyurmak istiyorum: Hazel.
Uzun yıllar birlikte çalıştığım gazeteci arkadaşım Ayten Görgün Smith tarafından kaleme alındı.
Hazel, onun 35 yaşında kan kanserinden ölen travesti kardeşi.
İlk adı Serdar. 16 yaşında kadın kıyafetleri giymeye başlıyor.
Bir süre sonra da ailesine “Benim adım artık Hazel” diyor.
Kitap, ailenin o dönemde yaşadıklarını, hayatın, bir ailenin bütün bireylerine “travesti” kavramını kâh kahırdan kanırtarak kâh güldürerek nasıl kabul ettirdiğini anlatıyor.
Ayten’in yanında bir-iki kere karşılaşmış, Hazel’i ben de tanımıştım.
Dünyanın en komik insanlarından biriydi.
Gözümün önüne geldi; buruk buruk gülümsedim.

https://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/savas-ozbey/bu-yaz-bir-haftadan-fazla-tatil-yapan-zengin-sayilir-41527149

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder