20 Ağustos 2018 Pazartesi

‘Türkiye’de Eşcinsel Hareketi Şirketleşmeye Başladı’

Kendini “feminist biseksüel” olarak tanımlayan trans kadın Ece Devrim Almanya’da doğup 15 yaşına kadar  yaşamını Almanya’da sürdürmüş. Transseksüel olduğunu babasına açıkladığında 16 yaşında olan Ece Devrim, babasının  tepkisi  üzerine Türkiye’ye kaçmak zorunda kalmış.


16 yaşından beri Türkiye’de örgütlü mücadelenin içinde olan Ece Devrim ile Türkiye’de LGBTİ+ hareketi, feminizm ve örgütlü mücadeleyi anlatan bu keyifli röportaj ile sizleri baş başa bırakıyoruz.

‘8 YIL SEKS İŞÇİLİĞİ YAPMAK ZORUNDA BIRAKILDIM’

16 yaşında Türkiye’ye kaçmak zorunda kaldığını belirten Devrim, aile baskısı nedeniyle 23 yaşında ameliyat olduğunu belirterek, “Türkiye’ye ilk geldiğimde burada yaşayan insanlar tarafından bu kadar baskı göreceğimi hiç düşünmemiştim. Avrupa daha rahat bir ülke çünkü” dedi.

Türkiye’ye geldiğinde bir süre sokakta da yaşamak zorunda kaldığını söyleyen Devrim,  Türkiye’de 8 yıl seks işçiliği yaptığını  ancak seks işçiliğini kesinlikle savunmadığını; “Seks işçiliği sektörü devletin trans bireyleri hapsetmeye çalıştığı bir alan. Kimsenin, hiçbir trans bireyin mecbur kalmadıkça seks işçiliği yapacağını düşünmüyorum.“ belirtti.

Seks işçiliği tanımlamasını da doğru bulmadığını söyleyen Devrim, bu tanımın yerine en doğru olanın “parayla cinsel ilişkiye zorlanan insanlar” olduğunu söylüyor.

‘BENDE TOPLUMUN BİR BİREYİYİM’

Devletin asli görevinin toplumu eğitmek olduğunun altını çizen Devrim şöyle devam etti; “Trans bireyler de toplumun bir bireyi ve insanlar bizim sadece seks işçiliği yapabileceğimizi sanıyorlar, ben bir sağlıkçıydım. Üniversite okudum ve kendi işimi yapmak istiyordum. Ancak devlet bizim çalışmamıza engel oluyor ve bizi seks işçiliği yapmak zorunda bırakıyor. “

Aynı zaman da EHP(Emekçi Hareket Partisi)’de örgütlü bir mücadelenin içinde de yer alan Devrim, Türkiye’de LGBTİ+ hareketinin küçük küçük  LGBTİ+ örgütleri ve bu örgütlerin şirketleşmesinden dolayı gerilediğini belirterek, “Türkiye’de LGBTİ+ hareketi kendi içinde bile küçük küçük parçalara ayrıldı. Küçük küçük dernekler ile ve dışarıdan fonlanmalar ile hareket özünden uzaklaştırıldı. Sadece proje yapayım ve parama bakayım şekline hareket etmeye başladı. Hareketin siyasallaşamaması ve sınıf mücadelesinin dışında yer almaya başlaması da hareketi yavaşlatan diğer nedenler” şeklinde konuştu.

‘LGBTİ+ HAREKETİ DEVLETİ RAHATSIZ EDİYOR’

LGBTİ+ hareketinin bir zamanlar kadın hakları, işçi cinayetleri, trans hakları gibi konularla da ilgilenmelerinin devleti rahatsız ettiğini söyleyen Devrim bu nedenle de devletin hareketi parçalamak ve küçültmek adına dernekler kurmasına ve fonlarla ve sadece projelerle oyalanmasına destek verdiğini  vurgulayarak, “LGBTİ+ bir zamanlar sol hareketle bütünleşik bir hareketti. Trans haklarını savunuyordu, kadın haklarını savunuyordu. Ancak devlet bu durumdan rahatsız oldu ve bu hareketi sınıf hareketinden koparmak için projeleri devreye soktu” dedi.

‘TOPLUMUN DAYATTIĞI BİR KADIN DEĞİLİM’

Devrim cinselliğin bir karmaşa ve toplumun dayatmış olduğu cinsel rollerin insanların kafasını karıştırdığını ve cinsellik konusunda hissettikleri gibi yaşayamadıklarını belirtmesinin ardından sözlerine şu şekilde devam etti: “Cinselliğin bir karmaşa olduğunu düşünüyorum. Ne zaman kime aşık olacağımız hiç belli olmaz. Heteroseksüel baskılar yüzünden insanlar kendilerinden korkarlar, hislerinden korkarlar. Ben toplumun dayattığı bir kadın değilim. Ben toplumsal cinsiyet rollerine göre hareket eden bir kadın değilim. Toplumun bana biçtiği kadın rolünü de kesinlikle kabul etmiyorum. Heteroseksist toplumlarda kadınlara ve erkeklere biçilen roller bellidir. Kadınlar narin olur, kırılgan ve duygusal olur; görünüm olarak da yine belli kriterler vardır ve bunlara uymaları beklenir. Ben ise hayatım boyunca bu rolleri kabul etmedim, edemedim. Kendimi bu kalıpların için de var edemedim.

‘HAYATLA SAVAŞMAKTAN VAZGEÇMEYECEĞİM’

2014 geçirdiği trafik kazası nedeniyle tekerlekli sandalyede yaşamını sürdüren Devrim Şişli ve Taksim’de seyyar satıcılık yapıyor ancak zabıtalar yüzünden çalışmakta zorlandığını belirten Devrim son olarak, “Şu zamana kadar hep mücadele ettim ve hiç pes etmedim, ne olursa olsun hayatla savaşmaktan da vazgeçmeyeceğim” diyor.

http://www.sarkpostasi.com/2018/08/15/turkiyede-lgbti-hareketi-sirketlesmeye-basladi/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder