20 Kasım 2017 Pazartesi

Elif Kaya: Benim ruhum doğuştan biseksüel

Elif Kaya, G Zone'un Kasım sayısına konuştu...


Türkiye’de LGBT bireylerin hak ve özgürlükleri ile ilgili neler düşünüyorsunuz?

Hak ve özgürlüğün cinsiyete sıkıştırılmış olmasını anlayamıyorum. Ben yaşadığım evrendeki her varlığa saygı duyuyorum ve kabul ediyorum.Bir ve bütün olduğumuz halde yeryüzünde birbirimizi ayırarak aslında kendimizi paramparça ediyoruz. Yaşamamız için verilen hayati parçalara bölüp daha da küçültüp sonra hiçbir yere sığamıyoruz. Cinsiyet bizlerin karakteri degil özel hayati yaratılış biçimidir. Bu yüzden özgürlük ve hakkı onlara bahşediliyormuş gibi sunarak küçümsenen ve ötekileştirilen her toplum din irk cinsiyet ayrımına karşıyım.

Müzik sektöründeki biri olarak mutlaka LGBT bireyler ile bir araya geliyorsunuzdur. Kendi sektörünüzdeki durumu nasıl görüyorsunuz? Bir gey şarkıcı olarak açılmak sizce neden bu kadar zor?

Zorluk , kendilerini saklamak yada açıklamak zorunda bırakılmaları. Cinsel yönelimlerin bu kadar merak edilmesini ve dilden dile dolaşmasını anlayamıyorum. Çok sevilen bir sarkicinin escinsel oldugunu dilden dile yayıp sevgi hırsızlığı yapanlar var. Ne üzücü degil mi, birbirimize olan sevgilerimizin hiçbir fikri olmadığımız dayatılmış fikirlere yenik düşmesi. Fakat müziğin gücü bu farklılık ve ayrımları ortadan kaldırıyor. Rahmetli Zeki Müren bir röportajında biseksüel insanların ruh zenginliğine değinmiştir. Katılıyorum. Savaşan kendi zihni ile savaşıyor ve dünyayı dolaşan sanat bir çok eşcinselin eserleri nefesi ve şarkılarıyla dilden dile dolaşıyor. Benim ruhum doğuştan biseksüel.

Eşcinsel bir çocuğun annesi olma durumuna nasıl bakıyorsunuz?

Eşcinsel bir cocuğa sahip olmanın bir cocuğa sahip olmaktan farklı olmadığını düşünüyorum. Bu konuda bir annenin korkacak birseyi yok. Biz çocuklarımızı veya sevdiklerimizi cinsiyet eğilimlerine göre degerlendirecek olursak hayati sevmeyi reddetmiş oluruz. Herkes kendi tercih ettiği hayatı yaşar. Dünyaya bir cinsiyet verseydik ne kadın ne de erkek diyebilirdik. Etkileştiği her şeyle dönen ve üreten dünya, olsa olsa biseksüel olurdu.

http://gzone.com.tr/elif-kaya-ruhum-dogustan-biseksuel/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder