Markadan eşitliğe destek veren bir kampanya.
Avustralya’da eşcinsel evliliğinin yasallaşması için referanduma gidilmesine yönelik yasa tasarısının senatoda mali kaygılardan ötürü reddedilmesinin ardından, hükümet, mektupla oy kullanma yöntemine başvurmuştu. Buna göre Avustralya vatandaşlarının eşcinsel evlilik hakkındaki kararları, 12 Eylül- 7 Kasım tarihlerinde mektup aracılığıyla verecekleri oylar ile belli olacak.
Halkın büyük çoğunluğunun eşcinsel evliliğe sıcak baktığı Avustralya’da eşcinsellere markalardan da destek geliyor. Airbnb‘nin Nisan ayında başlattığı ve evlilik konusundaki mevcut eşitsizliği Marc Newsom tarafından tasarlanan ve eBay üzerinden bedava dağıtılan yüzükler ile anlattığı kampanyaya Google ve Qantas gibi markalar da destek vermişti. Eşcinsel evliliğini destekleyen az sayıdaki markaya karşın Telstra, Optus, Holden ve Deloitte gibi birçok marka ise eşcinsel evliliğine karşı bir pozisyon almışlardı.
Mektup oylamasında “Evet”e destek veren markalar kervanına son katılan isim ise Coca-Cola oldu. Eşitlikten yana olan tutumunu eşcinsellere evlilik hakkı tanınmasında da sürdüren marka, Sydney’deki yerini 40 yıldır muhafaza eden billboard’unu gökkuşağı renkleri ile süsledi.
Her insanın mutlu olmaya hakkı olduğunu ve çoğulculuk, eşitlik ve kapsayıcılık gibi kavramları her toplumda desteklediklerinin altını çizen marka, Avustralya’da da değişim zamanının geldiğini belirterek, eşcinsel evliliğine verdiği desteği, üzerinde gökkuşağı renklerine boyanmış bir kalp barındıran sınırlı sayıdaki Coca-Cola kutuları ile sürdürdü.
Kaynak: The Drum, bbc.com
http://www.mediacatonline.com/coca-coladan-escinsel-evliligine-renkli-destek/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder