11 Ağustos 2017 Cuma

Zeki Müren: 45 numara ayakkabı ile yırtmaçlı etek giyip dolaşarak kendini kadın zanneden..!

“Hem kadın ruhunu, hem erkek ruhunu taşıyıp da bunu rezilliğe dönüştürmemek. Bir Taksim Parkı’nda yırtmaçlı etek giyip 45 numara ayakkabı ile kendini kadın zannederek dolaşmak vardır.”


Zeki Müren'in yıllar önce eşcinsellikle ilgili düşüncelerini açıkladığı Nokta dergisi röportajı...

-Sanatçı ruhu ve eşcinsellik arasında nasıl bir bağlantı var?

“Eşcinsel anlamında kullanılan “gay” sözcüğünün lugat anlamı “neşeli”.Sanat anlamında dünyanın ünlülerini tetkik ettim. Yüzde 80’i, hatta daha fazlası gay. Demek ki iki ruhu da taşıyor. Ben buna hata demiyorum, ruh zenginliği diyorum…”

“Hem kadın ruhunu, hem erkek ruhunu taşıyıp da bunu rezilliğe dönüştürmemek. Bir Taksim Parkı’nda yırtmaçlı etek giyip 45 numara ayakkabı ile kendini kadın zannederek dolaşmak vardır. Onu da küçük görmüyorum, belki trans*ksüeliteyi bilmiyorum… Bilmediğim için onları ayıplar gibi, onları nefretle anar gibi olmasın bu lafım”

“Gay esprilidir. Gay çocuk doğuramaz ama sık sık espri doğurur, şiir doğurur, beste doğurur, heykel doğurur, seramik doğurur, yani güzel sanatların tüm dallarını doğurur, bir enstrüman çalar.”

“Dünyanın bütün sanatçılarında görebiliyoruz bunu. Hollywood’u da izliyoruz, Hindistan’dakini de biliyoruz. Belki bazılarını bilmiyoruz. Bunların çoğu hem kadından, hem erkekten anlayan insanlar. Zannediyorum biseksüel oluyorlar.”

“Bir var, nezle, grip, öksürük olur iyileşirsiniz. Bir de veba, kanser, kolera ve çaresiz dertler var. Onun için, bunun da bir dozu var. Etrafı rahatsız etmeden, edebiyle, millete yanlış örnek olup peşinde sürüklermiş gibi göstermeden hayatınızı idame ettiriyorsanız, zaten kanunda dahi cezası olmayan bir olay.”

“Bir tek Lut suresi, homos*ksüaliteye şöyle değiniyor: Günahtır diyor. Ben onu şöyle izah ediyorum. Büyük dindarlarımız sakın yanlış anlamasınlar. Dinime çok büyük bağım var.

Lut suresine o madde, zürriyet üresin diye konulmuş. Vaktiyle almış yürümüş homos*ksüellik. Kadın kadına, erkek erkeğe yaşayınca haliyle çocuk olmaz ve asker yetişmez. O nedenle o sureye de hak veriyorum. Zürriyet de üremeli.”

“Çok enderler hariç, dünyada bütün güzel sanatları var eden ve hala yaşatanlar gay’dir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder