17 Aralık 2014 Çarşamba

9 yaşındaki öğrencisinden eşcinsel olduğunu açıklayan öğretmenine mektup: Siz harika, zeki ve cesursunuz

Britanya’da dokuz yaşındaki bir kız çocuğu, kendilerine eşcinsel olduğunu açıklayan öğretmenine bir mektup yazdı. Öğretmeninin bu sırrını kendileriyle paylaşmasının cesurca olduğunu söyleyen küçük kızın bu mektubu, ülkede günün konusu oldu.

mektup

Mektubu Pink News’le paylaşan ilkokul öğretmeni, sivil toplum kuruluşlarının düzenlediği ‘Zorbalık Karşıtı Hafta‘yı konu alan derste, öğrencilerine eşcinsel olduğunu açıklamaya nasıl karar verdiğini şu sözlerle anlattı: “Onlara ‘gey’ kelimesinin hakaret olarak kullanıldığını duyup duymadıklarını sordum. Sınıftaki neredeyse tüm öğrenciler ellerini kaldırdı. Afallamıştım.”

Öğrencilerinin bu tepkisinin ardından onlara “Gey ve lezbiyenlerin kötü ya da hatalı olduğunu düşünen var mı?” diye sorduğu ve yine herkesin el kaldırdığını söyleyen öğretmen, okul müdürüyle de görüşerek öğrencilerine eşcinsel olduğunu açıklamış.

“Tepkiler muhteşemdi” diyen öğretmen, “Uzun sessizlikler, şaşkın bakışlar ve bazı temel sorular oldu, erkek arkadaşınız var mı gibi ama birkaç dakika sonra her şey sona erdi ve biz de derse devam ettik” ifadelerini kullandı.

Bu dersten sonraysa öğrencilerinden birinin kendisine bir mektup yazdığını söyleyen öğretmen, mektubu okurken gözyaşlarını tutamadığını anlattı. Mektup şöyle:

“Sevgili Bay R,

Siz gey olsanız da, ben size her zaman davrandığım gibi davranacağım. Hala sizin hakkınızda önceden düşündüğüm gibi düşünüyorum. Siz harika bir öğretmensiniz ve sizi anlatırken şu sözcükleri kullanıyorum: Harika, şaşırtıcı, şahane, zeki, müthiş ve cesur.

Size cesur diyorum çünkü bir sırrınızı paylaşmanız çok cesurca.

Korkmanıza gerek yok, çünkü sınıftaki herkesin benimle aynı şekilde hissettiğini biliyorum.

A.

Not: Hepimiz sizinle gurur duyuyoruz.”

http://www.diken.com.tr/9-yasindaki-ogrencisinden-escinsel-oldugunu-aciklayan-ogretmenine-mektup-siz-harika-zeki-ve-cesursunuz/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder