2 Ağustos 2014 Cumartesi

“Pantolonunuzu nerede çıkaracağınız belli olmaz!”

Başlıkta görmüş olduğunuz hınzır sloganla yola çıkan Çağlar Alkan ve Can Torun, erkek iç çamaşırı satılan İçişlerim isimli bir internet sitesi kurdu

Şehrin duvarlarında üzerinde “Pantolonunuzu nerede çıkaracağınız belli olmaz” yazan slip don resimleri dikkatinizi çekmiştir belki. Benim çekti.
Bu dikkat çekici sloganın altında yazan icislerim.com adresini ziyaret ettim hemen. Birbirinden güzel ve ilginç erkek iç çamaşırı modellerine ve bunlarla
yapılan çekimlere de bayıldım. Hal böyle olunca iletişim bölümündeki numarayı arayarak Çağlar Alkan’a ulaştım. Alkan endüstriyel tasarımcı, bu işteki ortağı ise Moda fotoğrafçısı Can Torun. Hikayenin devamını Alkan’dan dinleyelim...

İç çamaşırı yerine don diyorsunuz...

Don cool bir şey. İç çamaşırı çok zorlama, iki kelime, bir sürü hece... Don çok basit, düz, sade, anlaşılır bir kelime.

 Ben de öyle diyeyim o halde. Don  satılacak internet sitesi fikri nasıl çıktı?

Her girişim insanın kendi ihtiyacından doğuyor. Bizde de öyle oldu. Biz ve bizim yaşlarımızdakilerin böyle bir ihtiyacı vardı, yurt dışından don sipariş ediyorlardı.
Ama oralardan bir şey getirmek çok uzun sürüyor. Yerli firmaların koleksiyonları da çok kısır. Yurt dışında birkaç marka var ama onların da yıllardır koleksiyonları aynı. Bizim getirdiğimiz üç marka Pump!, Andrew Christian ve Timoteo tamamen yeni ve devamı da gelecek.

 İstediği iç çamaşırını bulamayan erkeklerden yola çıktınız yani...

Şuradan çıktık aslında; erkekler kendilerine çok bakmaya başladılar. Gym’e gitmek bir kültür oldu. Eskiden doktora giderken iç çamaşırına dikkat ederdi insanlar ama artık her yerde dikkat etmek gerekiyor. Haftanın üç-dört günü spor salonuna gidiyor erkekler. Bir topluluk içinde giyinip soyunuyorsunuz orada. Giydiğiniz iç çamaşırının düzgün olması gerekiyor. Sloganımız da böyle çıktı aslında: Pantolonunuzu nerede çıkaracağınız belli olmaz.

Çağlar Alkan: “Saat gibi iç çamaşırı da bir aksesuar. Sadece siz görmüyorsunuz.”

“Babam bu ürünün hedef kitlesinde değil”

 Bir de erkeklerin potansiyel şanslı günleri için “özel donları” vardır...

Evet. Cuma, cumartesi akşamları kulübe çıkılacak akşam için saklanan... Ama bu sayı artık çok fazla. Eskiden mesela çarşamba akşamı çıkılırdı hafta içi. Şimdi o kadar çok event var ki... Haliyle bu özel gün iç çamaşırının sayısı artmalı.

 Dikkat çekici ve akılda kalıcı bir sloganınız var. Siz mi buldunuz?

Evet. Biz iki kişi ortak kurduk bu işi, üç kişi de yarı zamanlı çalışanımız var.
Her şeyi kendimiz yapıyoruz. Sloganımız güvenli ama bir o kadar da hınzır bir şey. Kuruluş amacımız zaten eğlenceli ve zeki fikri olan bir ticari girişim olmasıydı.

 Belli yaşın üstündeki erkekler nasıl yaklaşacak ürünlerinize sizce? Onlar biraz daha tutucudur. “Baba donu” diye bir şey var sonuçta...

Benim babamın iç çamaşırını annem alıyor. Çoğu kişi için de böyledir bu.Yani babam bu ürünün kitlesi içinde değil. Annem yaşındakiler hedef kitlemiz oluyor

 Satışlar nasıl gidiyor?

Bizim gibi profesyonel olmayan, Türkiye’de bilinmeyen markalar satan ve kitlesel Reklam yapmayan bir site için çok iyi gidiyor. İnsanlar profesyoneliz sanıyor. Bu gurur verici.

“Slip bacakları uzun gösterir, boxer toparlar”

SlIp don: Slip giymek hoş karşılanmazdı kısa bir süre öncesine kadar. Bunun sebebi açık; erkekler görüntüsüne dikkat etmiyordu. Kadınlar da beğenmiyordu. Şimdi erkekler görüntüsünü topladı ve slip mayo gibi slip don da giymeye başladı. Erkek anatomisini en doğru şekilde destekleyen model. Bir de slip bacağı uzun gösterir. Malum Türk erkeklerinin bacağı kısa.
Boxer don: Toplayıcı özelliği var.  Bol boxer giyince bu toplayıcı etki olmuyor. Tekstilde de bol pantolon diye bir şey kalmadı zaten. Her şey neredeyse slim fit. O pantolonun içine bol boxer giyilmez.
Trunk don:  Geçiş modeli. Slipten uzun boxer’dan kısa. İkisinin arası.
Tayt don: Diz üstünde biten modeller. Özellikle sporcular için gerekli. Sporcular içine bir şey giymek zorunda, yoksa bacaklarının arası pişik olur .
Jockstrap don: Arkadan kesik olan modeller. Yurt dışında sporcu iç çamaşırı olarak geçiyor. Güreşçiler, Amerikan futbolu oynayanlar giyiyor. Türkiye’de giyilme amacı biraz bunun dışında. Biraz fantezi iç çamaşırı kafasında. Bu model neredeyse diğerleri kadar satıyor. Kitlesi biraz farklı. Daha çok eşcinseller tercih ediyor.

Aydil DURGUN - MİLLİYET

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder