20 Mart 2011 Pazar

15 yılın en İyİ albümü: R.E.M.


Dünyanın büyüklük iddiasından uzak en büyük grubu R.E.M. yeni işi 'Collapse Into Now' da Patti Smith, Eddie Vedder, Peaches gibi ünlü müzisyenlerin de desteğini aldı. Grup bu albümle yeniden kendi sesini bulduğunu ve 15 albümlük geçmişe rağmen hâlâ ayakta olduğunu gösterdi

30 senelik bir tarihi deviren R.E.M.’in 15. albümü ‘Collapse Into Now’ son 15 yıldır çıkardıkları en iyi albüm.

Bu hafta çıkan albümle ilgili eleştirilerin ortak kanısı, hayatınızda iz bırakacak kadar etkili olmasa da karşımızda son yılların en iyi R.E.M.’inin durduğu yönünde. Bu doğru; son şaheserleri, ‘New Adventures In Hi-Fi’ bundan 15 sene evvel çıktığında 20. yüzyıl daha bitmemiş, grubun davulcusu Bill Berry, bagetleri bırakıp bir çiftliğe yerleşmemiş ve R.E.M. dünyanın büyüklükten uzak en büyük grubu olma iddiasını bırakmak zorunda kalmamıştı. Ne var ki son 15 sene grup için çalkantılı, zor ve hayal kırıklıklarıyla dolu geçti.

Grubun kimyasını bir arada tutan davulcuları Bill Berry’nin kendini emekliye ayırmasıyla sinir sistemine ağır bir darbe alan ve Michael Stipe’ın tabiriyle “üç ayaklı bir köpek”e dönen R.E.M. her ne kadar ‘Up’ ve ‘Reveal’ albümleriyle ortalığı idare edebilse de 2004 tarihli ‘Around The Sun’ ile kariyerlerinin en dip noktasını görmelerine engel olamadılar. Yine de her işte bir hayrın olabileceğini de görmüş olduk. ‘Around The Sun’ın yarattığı travmadan gerekli dersleri çıkaran grup önce ‘Accelerate’ ile kendini toparladığını göstermiş oldu ve geçtiğimiz günlerde çıkan son albümleri ‘Collapse Into Now’ ile de yeniden kendi sesine kavuştuğunun müjdesini verdi.
...
Mert Emcan - Radikal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder