17 Temmuz 2018 Salı

Scarlett Johansson'dan transeksüel olur mu?

Dünyanın en güzel kadınlarından biri olan Scarlett Johansson, yeni filmi Rub & Tug'da, cinsiyet değiştiren bir genelev patronunu canlandıracağını duyurduğunda ortalık ayağa kalktı. Dante “Tex” Gill adlı genelev patronunun gerçek fotoğraflarını ben de gördüm. Scarlett makyajla bile benzetilemez diye düşündüm! Sonra Scarlett de yola gelip rolden vazgeçti.


Dante “Tex” Gill adlı genelev patronu, 70'li ve 80'li yıllarda Petersburg'ta yaşamış. 'Masaj salonu' kisvesi altında, aslında bir fuhuş evi işletiyormuş. Rub & Tug filminde işte bu kadının gerçek hikayesini izleyecektik, hem de Scarlett Johansson gibi efsane bir kadının canlandırmasıyla...

Eleştirileri haklı buldu
LGBTI grupları ve bazı sosyam medya kullanıcıları, transeksüel rollerinin bizzat transeksüeller tarafından canlandırılmasının daha iyi olacağını söyleyerek gündem yarattılar. Eleştirilere kulak veren Scarlett Johansson, yapım şirketiyle yaptığı anlaşmayı feshetti. Hem de şu sözlerle: “Dante Tex Gill’i canlandırmamla ilgili güncel etik sorular ışığında, projeden saygıyla geri çekilmeye karar verdim.”

Keşke biraz bizimkilerde de olsa
Valla helal olsun! Dünyaca ünlü starların halkın tepkisine kulak vermeleri, hata yaptıklarını anlamaları ve uğrayacakları zarar rağmen 'özür dileyerek' hatalarından dönmeleri çok büyük bir özgüvendir. Keşke biraz bizimkilerde de olsa.

Oscar'a yürümenin en kolay yolu
Ancak şunu da söylemeliyim; Hollywood oyuncuları bu tür 'ağır' rolleri kabul ederken tek bir şey düşünürler: "Bu rolün altından kalkarsam, kesin Oscar'a yürürüm!" Akademi bu tarz rolleri seviyor. İlk aklıma gelen iki örnek: Erkekler Ağlamaz (Boys Don't Cry) filminde bir erkeği canlandıran Hilary Swank, 2000 yılında 'En İyi Kadın Oyuncu Oscar'ını aldı. Saatler (The Hours) filminde lezbiyen yazar Virginia Woolf'u canlandıran Nicole Kidman da 2002 yılında 'En İyi Kadın Oyuncu Oscar'ını evine götürdü.

"Ben trans topluluğundan çok şey öğrendim"
"Ben trans topluluğundan çok şey öğrendim"
Johansson, ayrıca, “Transeksüel bireylere olan kültürel anlayışımız ilerlemeye devam ediyor. Ben trans topluluğundan çok şey öğrendim. Trans topluluğuna büyük hayranlık ve sevgi duyuyorum. Hollywood'da kapsayıcılığa dair tartışmaların devam etmesinden dolayı mutluyum” dedi.

http://www.milliyet.com.tr/scarlett-johansson-dan-transeksuel-olur-mu--molatik-8660/?Sayfa=3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder