16 Eylül 2020 Çarşamba

J.K. Rowling'in yeni romanına transfobi suçlaması

J.K. Rowling'in yeni romanı Troubled Blood transfobik olmakla suçlandı.

J.K. Rowling'in polisiye serisinin son kitabı, erkek seri katil etrafında gelişiyor. Kitabın bir bölümünde katil, kaçırdığı kişiyi kandırmak için kadın kılığına giriyor.

Transseksüel topluluktan kişiler, aktivistler ve eleştirmenler kitabın zararlı olabilecek, trans karşıtı bir olay örgüsü olduğunu savundu.

Aktivist Paris Lees, kitap hakkında şöyle konuştu: "J.K. Rowling'in yeni kitabı 'travesti bir seri katille' ilgili. Bu esnada gerçek dünyada, geçen yıl Brezilya'da öldürülen trans bireylerin sayısı yüzde 70 arttı, genç trans kadınlar arabalarda yanmaya mahkum ediliyor ve trans olduğumuz için bizi öldüren erkekler affedilip evlerine gönderiliyor."

"Beni takip eden çoğunuzun 'kadınları incitmek için kadın gibi giyinen erkek' mitinin etrafında gelişen bazı korkuları paylaştığını biliyorum. Trans olmasaydım sanırım ben de bu korkuları paylaşırdım. Ama sizden kalbinizin içine bakmanızı ve burada aslında neler döndüğünü sorgulamanızı istiyorum."

Harry Potter serisinde Hagrid'i canlandıran Robbie Coltrane kısa süre önce transfobi suçlamalarıyla ilgili yazarı savunmuştu.

https://www.ntv.com.tr/galeri/sanat/j-k-rowlingin-yeni-romanina-transfobi-suclamasi,yZ7Gcso3Dki_KbtGbt3lIg/cbLn2LsZYECUSOJvbnEjMw

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder