26 Ağustos 2019 Pazartesi

Eşcinselleri savunduğu için görevinden istifa ettirilen Turizm müdürü

İlk toplantısını Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy başkanlığında yaparak göreve başlayan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) da skandal yaşanıyor.


TGA Genel Müdürlüğüne getirilen Nalan Apa’dan yazılı istifa dilekçesi alındı.

Buna da Nalan Apa'nın, sosyal medya hesabından geçmişte attığı bazı mesajlar için AKP'lilerin gösterdiği tepki neden oldu.

Nalan Apa'nın Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu için, 2013 yılında, "Mevlüt Çavuşoğu'nun CNN INT'de dinlerken şiştim. Yalancı, yüzsüz, şerefsiz!" şeklindeki ifadeleri ve Apa'nın Gezi Direnişi'ne dair attığı destekleyici mesajları ile beraber LGBTİ paylaşımlarına AKP'lilerin tepkileri gerekçe oldu.

Tepkiler üzerine bakanlık, harekete geçerek, Nalan Apa'nın geçmişte attığı Tweetler'den dolayı istifasını aldı. Apa, istifa dilekçesinde, "...görevden kişisel nedenlerle affımı istediğimi Yönetim Kuruluna bildirmiş bulunuyorum" diye yazdı.

Bakanlığın TGA’nın göreve başlama ve ilk kurucu yönetim kurulunu duyurduğu basın bültenindeki kurucuların özgeçmişlerinin olduğu bölümde herkesinki Türkçe iken Nalan Apa’nın İngilizce yazılmış özgeçmişi konmuştu.

https://www.turizmgazetesi.com/news.aspx?id=89018

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder