19 Mart 2019 Salı

MEB'in programında eşcinsellik hakları anketi!

İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü ile Ayvansaray Üniversitesi tarafından düzenlenen İstanbul PDR Günlerinde katılımcılara cevaplamaları için dağıtılan anketteki eşcinsellik sorusu okuyanları şaşkına çevirdi.


İki gün süren ve Ayvansaray Üniversitesi ile İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen İstanbul PDR Günlerinde Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Didem Müge Seyiz tarafından ‘Okullarda Çözüm Odaklı Psikolojik Danışma Yaklaşımı Kullanımı’ konulu bir konuşma yapıldı.

Prof. Dr. Didem Müge Siyez, Konuşmasına başlamadan önce ‘Psikolojik Danışmanlar için Cinsel Sağlık Eğitimine İlişkin Görüşler Envanteri’ bir anket dağıtarak katılımcılardan anketi doldurmalarını istedi.

Siyez, anketi akademik bir çalışmada kullanacağını belirtti.

EŞCİNSELLİĞİ NORMALLEŞTİRME ÇALIŞMALARI

Dağıtılan anketin 11. Sorusu ise akıllara durgunluk verebilecek şekilde düzenlenmiş.

‘Eşcinselliğin hak olduğunun ergenlere öğretilmesi önemlidir’ şeklindeki soru ile eşcinselliğin normal bir hakmış gibi gösterilmesi tepkilere sebep oldu.

Konuşmasının ardından bir soruyu cevaplayan Prof. Dr. Didem Müge Siyez, eşcinselliğin bir insan hakkı olduğunu belirterek dağıtılan anketin akademik bir çalışmada kullanılacağını, psikolojik danışmanların Cinsel Sağlık Eğitimiyle alakalı olarak ne kadar yeterli olup olmadıklarını tespit etmeye yönelik olduğunu belirtti.

Eşcinselliğin bir hak olup olmadığı yöndeki soru üzerine “Eşcinselliğin bir insan hakkı olduğunu ve Cinsel yönelimi farklı olan ergenlerin toplum tarafından yargılanmayla alakalı güçlüklerden dolayı uzunca süre örtbas etmeye çalıştıklarını” söyledi.

Ayvansaray Üniversite ile İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen bir programda ankete konulan böyle bir sorunun eşcinselliği normalleştirme çalışmalarının bir parçası olarak değerlendiriliyor.



https://www.habervakti.com/egitim/meb-in-programinda-escinsellik-haklari-anketi-h66013.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder