26 Mart 2018 Pazartesi

İstanbul Tıp Fakültesi'nde cinsiyetçi ifadeler: Eşcinsellik düzeltilmeli dendi

İstanbul Tıp Fakültesinde okuyan bir öğrencinin sosyal medya paylaşımı, üniversitelerde tıp öğrencilerine öğretilen ayrımcı eğitimi gözler önüne serdi.


Paylaşılan iletiye göre, fakültede verilen 4. sınıf pediatri stajının sosyal pediatri ders notları arasında çocuklarda cinsel gelişim konusunda şu homofobik ifadelere yer veriliyor: “Geçici olarak gelişen aynı cinse ilgi duyma eğilimlerinin dikkatli izlenmesi ve düzeltilmesi.”

İfadeler, çocuklarda eşcinsel yönelimi düzeltilmesi gereken bir hastalık olarak tanımlıyor ve zarar verici yönünün oluğu söyleniyor.

İstanbul Tıp Fakültesinde de daha önce homofobik ifadeler kullanılmıştı. Bu ifadeler fakültede karşılaşılan ilk ayrımcılık olayı değil.

Geçtiğimiz Kasım ayında, yine 4. sınıflara verilen endokrinoloji dersinin profesörü derste transları ve kadınları aşağılayan bulunmuştu.

Dersin hocası kadınlarla ilgili “Allah iyi ki beni bayan yaratmamış”, “Allah demiş ki kadını yarattıysam şeytanı niye yarattım, şeytanı yarattıysam kadını niye yarattım”, “Klinefelterlilerde fazladan X var, gerizekalılar. Düşünün bakalım başka kimde fazladan X var?” gibi cümleler kurarken trans kadınlar hakkında ise “Son zamanlarda bize bazı adamlar geliyor. Yok kadın olmak istiyorum, yok pembe kimlik istiyorum. Bakıyorsun bunlara yumurtalar yok, rahmi yok, tutturmuş öyle böyle. Psikopat bunlar, psikopat. Biz bunları direkt psikiyatriye yönlendiriyoruz.” demişti.

http://yarinhaber.net/guncel/64245/istanbul-tip-fakultesinde-cinsiyetci-ifadeler-escinsellik-duzeltilmeli-dendi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder