16 Haziran 2017 Cuma

"Film eşcinsel temalı değil AYOL; baş karakter eşcinsel!"

Uğur Uludağ’ın hem senaryosunu yazıp yönettiği hem de Cem Özer’le başrolü paylaştığı “Tatlı Şeyler” 23 Haziran’da vizyona giriyor. “Türkiye’nin ilk eşcinsel temalı komedi filmi” denilen projenin detaylarını Uludağ ve Özer’le konuştuk, olası eleştirileri ve tepkileri, bunlara verecekleri yanıtları sorduk.


◊ “Tatlı Şeyler” filminin ana teması ne?
- Cem Özer: Herkesin sandığı gibi eşcinselliğin labirentlerinde dolaşmıyoruz. Bu aslında bir arkadaşlık ve yol filmi. Teması herhangi bir cins değil, insan olmak üzerine. Yani, hikaye değil tipler feminen...
◊ Cinsiyet ayrımı ile ilgili bir mesajınız var mı?
- Cem Özer: Yok. Mesaj vermek isteseydik WhatsApp’tan yollardık.
◊ Bu filmi çekmeye nasıl karar verdiniz? Karakterler nasıl oluştu?
- Uğur Uludağ: Bir sohbet sırasında çıktı. Kıro karakterlerin, elitlerin arasındaki çatışmalarından çıkan hikayelerden ve mizahtan sıkıldık, tersini yapalım dedik. Aile yani anne ve baba olabilmenin önemini vurgulayacak bir şeyler istedik. Yitirilmiş değerler üzerine bir güzelleme olmasını diledik. Haliyle hem anne hem baba olabilmeyi aynı anda tanımlayabilecek karakterler üzerinden yürümenin faydalı olacağını düşündük. Bir anlamda da artık gerçekten kaba olmanın geçer akçe olduğu bir coğrafyada, kaba olmadan da kahraman olunabileceğinin altını çizdik. Ve Cem ile beraber öyküyü oluşturduk.
- Cem Özer: Yapımcısı olduğum, yine Uğur’un senaryosunu yazdığı “Kadri’nin Götürdüğü Yere Git”te bu iki tipi denemek istedik. Filmin sevilen tiplemelerinden oldular. Devamında gelen yoğun istek de bu projeyi hayata geçirmemiz için bize cesaret verdi.

CEM’İ BAZEN BİR TEKBEN ANLIYORUM GALİBA

◊ Fragman sosyal medyada tartışmalara yol açtı. Bu tartışmalarla ilgili ne diyeceksiniz?
- Uğur Uludağ: Tartışmasınlar, keyfini çıkarsınlar.
- Cem Özer: Ben bu konuyu tartışmak istemiyorum. Fragmana bakarak karakterler üzerinden eşcinsellik tartışması yaratanlar, Titanik’in kaptanı olsalar gemiyi batırmışlardı.
- Uğur Uludağ: Cem’i bazen galiba bir ben anlıyorum. Ama bunu ben bile anlamadım!
- Cem Özer: Neyini anlamadın? Buzdağının suyun altında kalan kısmını görmeden kaptan olmaya kalkma, onu diyorum.
◊ Filmden aklınızda kalan en keyif aldığınız sahneler hangileri?
- Cem Özer: Ya kendimin değil de Uğur’un bir sahnesi vardı. Çok komikti. O kadar komikti ki kendimize sakladık. Nedense filme koymamışlar.
- Uğur Uludağ: Cem’in otostop sahnesini her izlediğimde gülüyorum.
- Cem Özer: Çekime giderken şenlik olsun diye kendi kendimize bir club ritmi sahnesi yaptık dıp çıs dıp çıs diye... Sonra baktık neşeli oldu, filme koyduk. Çoğu sahne de aramızdaki yıllardır süren bu sinerjiden çıktı.
◊ İzleyiciyi nasıl bir film bekliyor?
- Cem Özer: Ben filmin nasıl bir izleyici beklediğini merak ediyorum!
- Uğur Uludağ: Şöyle tercüme edeyim... Evlerinden çıkıp sinemaya gittiklerinde pişman olmayacakları bir film bekliyor onları...
◊ Filmi çekerken tepki almaktan korktunuz mu?
- Uğur Uludağ: Yooo. Niye tepki alalım ki? Duygusal bir komedi filmi yapıyoruz.
- Cem Özer: Moda programları yaparken tepki almaktan korkuyorlar mı? Mafya babası oynarken tepki almak gerekli esasen...
- Uğur Uludağ: Terörist oynadım, bir sürü tepki aldım ve haklıydı. Siz hiç kendini patlatan gay gördünüz mü?
◊ “Türkiye’nin ilk eşcinsel temalı komedi filmi” deniyor. Yorumunuz?
- Cem Özer: Öyle miymiş?
- Uğur Uludağ: Teması eşcinsellik değil ki, iki baş karakteri eşcinsel sadece.
- Cem Özer: Kandırıldım (gülüyor)...
Ben mafyanın elinden bir bebeği ve annesini kurtarma temalı sanıyordum. Uğur bana öyle dediydi.
- Uğur Uludağ: Ben de öyle çektim valla, kurguda bir tuhaflık olduysa bir şey diyemem.
◊ LGBTİ’nin sitesinde filminizle ilgili çeşitli paylaşımlar var. Hiç sizinle irtibata geçenler oldu mu?
- Cem Özer: Nerdeeeeee ayol!
◊ Filmde 8 aylık bir bebekle baş başa kalıyorsunuz, gerçek hayatta başınıza gelseydi ne yapardınız?
- Uğur Uludağ: Nerdeeeeee ayol!
- Cem Özer: Valla iki çocuk büyüttüm, yabancılık çekeceğimi sanmıyorum.

KIRMIZI PELERİNLİ GAZETECİ VAR MI?

◊ İki modacı karakter Ercan ve Hamido’yu yazarken esinlendiğiniz isimler oldu mu?
- Uğur Uludağ: İlişkileri nefret–sevgi ilişkisi. Thelma ve Louise, Tom ve Jerry, Batman ve Joker...
- Cem Özer: Sade kahve ve lokum...
- Uğur Uludağ: Ne alaka?
- Cem Özer: Kahveyi sade istediğime göre belli ki şekerle ilişkim yok, o zaman lokum niye var?
- Uğur Uludağ: Bunu “Tatlı Şeyler 2”nin röportajına bırakalım mı abi, derin mevzu...
◊ Türkiye’de bir film çekersiniz, hoşuna gitmeyen kesim “Bizi yanlış tanıtıyorsunuz” diye ayaklanır. “Böyle eşcinsel olmaz” derlerse, cevabınız ne olur?
- Cem Özer: Evet olmaz!
- Uğur Uludağ: Gazeteciler, kırmızı pelerinli gazeteci olmaz deyip Süpermen’e çemkiriyor mu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder