17 Nisan 2017 Pazartesi

Gey mahallesinin gey müzesi

Barış Sulu Berlin'in eşcinsel mahallesini ve buranın eşcinsellik temalı Schwules Müzesi'ni CNN TÜRK Seyahat okurları için yazdı.

Türkçe konuşan çok kişiye rastlayabileceğiniz Neukölln`deki en meşhur Flohmarkt (bit pazarı) tıklım tıklımdı, ne yazık ki birşey alamadık çünkü adım atılacak durumda değildi. Kanal kenarında (Spree Nehri) güneşin tadını çıkaranlar yaz mevsiminin gelmesini sabırsızlıkla bekleyen büyük bir kitlenin de habercisi.

Kış bana burada bir çeşit hapishane gibi geliyor, sanırım yalnız değilim, bu girizgahımla güneşi görerek özgürlüğe kavuşmak hissinin kocamanlığını tahmin edersiniz.
Schwules Museum, yani 'Gey Müzesi'

Bugün Berlin`in parklarını, flohmarktlarını, sokaklarını, kanal kenarlarını bir kenara bırakıp müzeye gidiyorum. Çok ilginizi çekecek ve hoşunuza gidecek bir müzeyi ziyaret ettim. Zaten Berlin'de müze dediniz mi hiç pişman olmazsınız, müze gördünüz mü hemen ziyaret edin, benden tavsiye.

Dünyada bir kaç ülkede eşcinsel müzesi var ve bunlardan biri de Berlin`de. Evet bugün Schwules Museum yani Türkçeye çevirirsek Gey Müzesini ziyaret ettim. Bugünlerde Türkiye´den sanatçıların çalışmalarını da „Yumuşak g“ adı altında konuk eden nadir bir müzeyi ziyaret etmek gerçekten özel hissettiriyor.

http://www.cnnturk.com/seyahat/dunya/avrupa/gey-mahallesinde-gey-muzesi-de-olur?page=1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder