23 Temmuz 2016 Cumartesi

Onur Büyüktopçu: Gay değilim ama olsaydım söyler miydim bilemiyorum

Türkiye’de erkek oyuncular aktörlüğünü kanıtlamak için “Gerekirse eşcinsel rolü de oynarım” der, kadınlar “Gerekirse soyunurum” klişesini kullanır. Gerçekten büyük bir mesele mi eşcinseli oynamak?

- Hayır. Zaten Koriş karakteri için tam anlamıyla gay demem doğru olmaz. Ama böyle bir rolü oynamak için eşcinsel olmaya gerek yok. Ben enerjime ve yeteneğime güvendim.

İzleyicinin bir sezondur gay olarak düşündüğü Koriş aslında heteroseksüel mi yoksa Türkiye’deki birçok gay gibi kimliğini mi saklıyor?

- Koray bence aseksüel. Cinsiyetsiz bir karakter. Erkeğe de kadına da aynı mesafede duruyor.

Peki siz gay karakteri canlandırır mıydınız?

- Evet. Çünkü ben oyuncuyum. Kendi oyunculuğuna, yeteneğine güvenmeyen oynayamaz.

Rolünüzden dolayı sizin de gay olduğunuzu düşünenler var...

- Sosyal medyada bu sıkça konuşuluyor. Hayır değilim. Ha eğer gay olsaydım da söyler miydim? Bilemiyorum.

Bu coğrafyada eşcinsel yaftası alacak karakteri canlandırırken tereddüt ettiniz mi?

- Hayır. Her yaştan herkes Koray’ı sevdi. Gelip fotoğraf çektirenler var. Ayrıca Koray karakterinin yaptığı gibi “Beni aşağılasana” diyenler de oluyor. “Bana çirkin ağızlı der misin”, “Benim bacaklarım çarpık, hadi bana hakaret et”  diyorlar.

Diğer projelerdeki eşcinsel karakterler size yol gösterdi mi?

- Koriş, hayatı farklı algılayıp yaşayan bir renk. Duygu geçişlerini yakaladım. Aniden 10 yaşındaki çocuğun zekâsına geçiyor, birden kendini star zannediyor. Bana tek gereken yüksek bir enerjiydi ve onu vermeye çalışıyorum.

Kadınlar Koray gibi adamları daha mı çok seviyor?

- Evet. Her kadın hayatında Koray gibi bir kanka istiyor. Kadınlar günün belli bir zaman diliminde başroldeki Ömer İplikçi (Barış  Arduç) gibi bir karakterle olmak ister. Ama kalan zamanını Koray’la geçirmeyi tercih eder.

Hakan GENCE- Fotoğraflar: Muhsin AKGÜN

Hürriyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder