31 Mart 2015 Salı

Eşcinsel insanlar da insan gibi

Harry Potter yazarından eşcinsel tweet’ine yanıt

Harry Potter serisinin yazarı J.K. Rowling, karakterlerinden birinin eşcinsel olduğuna inanamayan okuruna Twitter’dan yanıt verdi.

J.K. Rowling, dünyaca ünlü Harry Potter serisindeki Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu’nun müdürü Albus Dumbledore’un eşcinsel olduğunu 8 yıl önce duyurmuştu.

Yine de geçen zaman içinde bazı okurları Dumbledore’un eşcinselliğini kabul edememişe benziyor.

Geçtiğimiz hafta Rowling’e Twitter üzerinden ulaşan bir hayranı, sonradan sildiği tweet’inde “Harry Potter’ı yazdığınız için çok teşekkürler. Neden Dumbledore’un eşcinsel olduğunu söylediğinizi merak ediyorum çünkü ben onu o şekilde göremiyorum,” ifadelerini paylaştı.

Rowling’in 22 bin kişinin retweet’lediği yanıtı ise oldukça basitti: “Eşcinsel insanlar da insan gibi göründüğünden olmasın?”

Okurun beğendiği bu yanıt karşısında diğer takipçilerden gelen eleştiriler üzerine Rowling sorunun rahatsız edici olmadığını belirtti.

Rowling, 2007’de Dumbledore’un cinsel yönelimini açıkladığında şöyle konuşmuştu:

“Cesur ve harikulade bir erkeğin başka erkekleri sevebileceği fikri beni hiçbir zaman şaşırtmadı. O benim karakterim. Neyse o ve ben de onunla ilgili konuşma hakkına sahibim.”

Kaos GL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder