1 Şubat 2015 Pazar

İrlanda sağlık bakanı referandum öncesi eşcinsel olduğunu açıkladı:

İrlanda sağlık bakanı referandum öncesi eşcinsel olduğunu açıkladı: Eşit vatandaş olmayı arzuluyorum

Avrupa’da LGBTI hakları konusunda en muhafazakâr ülkelerinden biri olan İrlanda’da Sağlık Bakanı Leo Varadkar ülkede diğer siyasetçilere öncülük ederek eşcinsel olduğunu açıkladı.

Merkez-sağ Fine Gael partisine mensup ve kamuoyu tarafından geleceğin potansiyel Başbakanı olarak görülen Varadkar’ın açıklamasını mayıs ayında eşcinsel evliliklerin yasallaştırılmasıyla ilgili düzenlenecek referandum öncesi yapması da ayrıca dikkat çekti.

36 yaş günü vesilesiyle bir radyo programına katılan Varadkar, eşcinsel olduğunu ve cinsel yönelimi saklamak istemediğini söyledi.

EŞİT VATANDAŞ DEĞİLİM
“Ben bir gey erkeğim – bu bir sır değil. Ancak herkesin bildiğini düşünmüyorum, en azından buna daha önce kamuoyunda açık bir şekilde ifade etmemiştim” diyen Varadkar, referandumda da “evet”çilere destek verdi.

“Referandumun kabul edilmesini istiyorum çünkü bir hükümet üyesi de olduğum ülkemde eşit bir vatandaş olmayı arzu ediyorum ve henüz böyle değilim,” diye konuşan Varadkar, yoğun temposu nedeniyle son bir iki yıldır özel hayatına vakit ayıramamaktan da yakındı.

Varadkar cinsel yönelimini açıklama kararının ardında, referandumun yanı sıra, LGBT ailelerinin yasal vekil sayılabilmeleri ve eşcinsellerin kan bağışında bulunabilmeleri gibi konuların gündemde olmasından da etkili olduğunu belirtti.

Varadkar’dan önce de Fine Gael milletvekillerinden Jerry Buttimer 2012’de eşcinsel olduğunu açıklamıştı.

Eşcinselliği suç olmaktan sadece 1990’lı yıllarda kaldıran İralanda, LGBTI haklarının en geç tanındığı AB ülkelerinden biri. İrlanda’da eşcinsel çiftler 2011’den bu yana sivil partnerlik birlikteliğinden yararlanabiliyor.

Birgün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder