29 Eylül 2014 Pazartesi

Öykü Serter: Tezek yaptım, koyun otlattım.


Moda programı ‘Bu Tarz Benim’le yeniden ekranlara dönen başarılı sunucu Öykü Serter'den çarpıcı açıklamalar

■ Başöğretmen deniyor sana.

Bu tarz benim ama tarz iddiasında bulunan ben değilim. Yıllar boyunca ‘Ben çok güzelim’ diye bir tek sözüm olmamıştır. Çekindiğim ya da etliye sütlüye karışmamaktan değil gerçekten alakam olmadığından. Konulara dahil olmadım, laf atan oldu cevap vermedim. Değişik bir şey var. Ben giriyorum işimi yapıyorum. Dükkân benim değil. Ben taşeronum.

Ben hayatım boyunca hiç menajerle çalışmadım. Ben bu işin yan sanayisi ile ilgilenmiyorum. O yüzden memur gibiyim. O yüzden ekmeğini herkes gibi yemedim. Hiçbir zaman çok fazla paralar kazanmadım. Oysaki, bu işte çok büyük paralar kazanıyorlar.

...memur gibi çalıştığım için yapımcıyı memnun eden, mutlu eden bir sunucuyum. Yapımcı benimle ilgili arkasına bakmaz, düşünmez. Canlı mı, bant mı fark etmez. Ne demek istiyorsa herhangi bir anonsu bana hazırlatmasına gerekmez. Fikrini söyleyecek “Ben bunu istiyorum” diyecek ben de onu yapacağım. ‘Öykü Serter kimdir?’in karşılığı düz bir şey ise ki şu anda böyle “Rengârenk, aman da çok şeker” gibi bir şey denmiyor. Önyargı varsa zaten bunun nedeni bir memur gibi işimi yapıyor olmam. İki, ekranda olmak için öyle yüreğimi parçalayan bir insan değilim. Üçüncüsü beyazcamda olmanın çok da şatafatlı bir şey olmadığını algılayabilecek kadar olgunum. Dördüncüsü, bu da bir meslek. Doktor neyse, avukat neyse benimki de bir meslek.

Altı aydır televizyon düğmesine basmadım  desem. Hiç açmadım ve hiç ihtiyaç duymadım. Kitap okuyorum, saz çalışıyoruz, şarkılar söylüyoruz. Rakı-balık muhabbetlerimiz eksik olmaz. Kitap okuyoruz, hikâyeler yazıyorum.

■ Saz çalmak ve sen. Snop kadına ne oldu?

Ankaralıyım ben. Ankara’nın kazasında çocukluğum geçti. Tezek yaptım, koyun otlattım. Bunun edebiyatı yapılmaz ama böyleyim.

■ Sarayda büyümüş gibi durduğun için böyle bir önyargı var. İnsanlar da öyle düşünüyor ve öyle görüyorlar.

Öyle söylüyorlar. Yok öyle bir şey. Benim ekrana başlangıcım yabancı müzik ile oldu.

Esin Övet - Habertürk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder