14 Nisan 2014 Pazartesi

"Tecavüz ettiğini babama söyleyeceğim" dediği için öldürdüm

'Boğarak öldürüp kucağıma aldım'

Kars'ta tecavüz ettiği 9 yaşındaki Mert'i öldüren katil zanlısı olay anını soğuk kanlılıkla anlattı.

Tecavüz ve cinayeti kırmızı renkli hafif ticari araç içinde gerçekleştirdiği ortaya çıkan Aykut B.'nin, "Üzerindeki kıyafetleri çıkardım. İş bittikten sonra, 'Babama, amcalarıma yaptıklarını söyleyeceğim' dedi. Dışarıda bulduğum iple Mert'i boğarak öldürdüm. Kucağıma aldım, cesedini tabyanın içine attım. Arabayı temizledim ve galeriye gittim" dediği öğrenildi.

TÜRKİYE'NİN KONUŞTUĞU CİNAYET
Kars'ta 6 Nisan günü babasına ait işyerine yemek götüren Mert Aydın, bir gün sonra Kent merkezine 5 kilometre uzaklıkta Ardahan yolu üzerindeki Karadağ çöplüğünün hemen yanındaki boş bir tabyanın içinde cesedi bulundu. Tecavüz edildikten sonra boğularak öldürüldüğü tespit edilen Mert Aydın'ın katilini bulmak için Emniyet Müdürlüğü harekete geçti. Polis mobese ve işyeri güvenlik kameralarını inceleyerek şüpheli Aykut B.'yi yakaladı. Cuma günü akşam gözaltına alınan ve sabaha karşı çıkarıldığı mahkemede tutuklanan Aykut B., güvenlik nedeniyle Erzurum H Tipi Cezaevi'ne konuldu.

AİLESİ KENTİ TERK ETTİ
Mert Aydın'ın cinayet şüphelisi olarak Aykut B.'nin yakalanmasının ardından B. Ailesi, Apar Topar Kars'ı terk etti. Yanlarına yakınları 3 aileyi daha alan B. Ailesi, güvenlik nedeniyle açıklanmayan bir kente gönderildi ve bu yolculukları da devlet gözetiminde yapıldı.

25 MOBESE GÜVENLİK KAMERASI İNCELENDİ
Kentte büyük öfke ve üzüntüye neden olan olayın ayrıntıları da polisin soruşturması ve tutuklanan Aykut B.'nin ifadeleriyle ortaya çıktı. Alınan bilgilere göre, Arzu ve Yolcu Aydın çiftinin iki oğlundan küçüğü olan, Ziya Gökalp İlkokulu 3'üncü sınıf öğrencisi Mert Aydın, 6 Nisan Pazar günü babasının Faik Bey Caddesi'ndeki işyerine öğle yemeği götürdü. Babasından aldığı 3.5 lira ile çiğ köfte alarak İstasyon Mahallesi'ndeki evlerine dönmek isteyen Mert, Digor Pazarı'nda babasının işyerinden tanıştığı oto alım satımı yapan Aykut B. ile karşılaştı ve ondan kendisini eve bırakmasını istedi. 36 AV 079 plakalı hafif ticari aracın ön koltuğuna oturan Mert, Aykut B. ile birlikte Kent dışındaki Karadağ çöplüğüne gitti. Kentteki 25 mobese ve 20 güvenlik kamerasından elde edilen görüntülere göre saat 14.10 ile 16.30 arasında Mert ile burada kalan Aykut B., tek başına oto alım satımı yaptığı galeriye döndü. Ardından'da Erzurum'a gitti.

PROTESTO GÖSTERİLERİNDEN TEDİRGİN OLDU
Emniyet'in ailenin ilk anda yanlış teşhisiyle basına verdiği kamera görüntülerinde aranan kişinin kendisi olmadığını görünce rahatlayan ve kaçmayı düşünürken işinin başına dönen Aykut B., Kars'ta düzenlenen protesto gösterilerinden tedirgin oldu.

KIZ KAÇIRMA SUÇUNDAN YAKALANDIĞINI SANDI
Evi ile Bölge Trafik'in karşısındaki Galericiler Sitesi'nde bulunan oto galerinin dışına çıkmayan Aykut B., Aydın Ailesi'nin teşhisi üzerine 10 Nisan günü yakın takibe alındı. Aykut B., 11 Nisan günü saat 20.00'de galeride yakalandı. Polisleri karşısında görünce bir süre önceki 'kız kaçırma' suçundan dolayı mı yakaladıklarını soran Aykut B., sıkı güvenlik önlemleri altında götürüldüğü Emniyet'te sorguya alındı.

ZIRHLI ARAÇLARLA NAKLEDİLDİ
Babası ile birlikte oto alım satımı yapan, bekar olan, kız kaçırma ve hırsızlık suçlarından sabıkası bulunan Aykut B.'nin 4 saat kadar süren sorgu ve duruşmasında Kars barosundan hiçbir avukat görev almadı. Aydın Ailesi ile cep telefonu ve oto alım satımı nedeniyle alış verişlerinin bulunduğunu Mert'i, babasına ait işyerinde tanıdığını anlatan Aykut B., Nöbetçi Sulh Ceza Mahkemesi'nde 'canavar hisle ve eziyet çektirerek kasten öldürmek' suçundan saat 03.00'te tutuklandı. Aykut B., zırhlı araçla Erzurum'a nakledildi ve yüksek güvenlikli Erzurum H Tipi Cezaevi'nde hücreye konuldu.

KAN DONDURAN İFADELER
Aykut B.'nin, tutuklanmadan önce polise verdiği ifadelerinde, olayı büyük bir soğukkanlılıkla ayrıntılarıyla anlattığı öğrenildi. Aykut B. ifadesinde, 6 Nisan günü bir arkadaşıyla buluşmak için Digor Pazarı'na gittiğini belirtti. Arkadaşının buluşmaya gelmediğini, kaldırımda yürürken çocukla karşılaştığını kaydeden Aykut B., Mert'in "Beni de eve bırakır mısın?" isteği üzerine onu aracına aldığını bildirdi.

"BOĞDUKTAN SONRA KUCAĞIMA ALDIM"
Aracın ön koltuğuna oturan Mert'e, yolda otomobil sürmeyi bildiğini söylemesi üzerine bir süre direksiyonu verdiğini, ışıklara gelince tekrar değiştirdiklerini ileri süren Aykut B., gittikleri Karadağ çöplüğünde meydana gelenleri şöyle aktardı: "Mert cep telefonumla oto önünde ve yanında benim fotoğraflarımı çekti. Sonra eve götürmemi istedi. Ben de istemedim, ısrar edince itekledim. Yüz üstü düştü. Biraz dövdüm, burnu kanadı. Üzerindeki kazağı çıkardım, arabaya kan bulaşmaması için yüzüne kapattım. Arabanın ön koltuğundan arka koltuğa aldım. Aracın perdelerini kapattım. Arka koltukta taciz ettim. Mert istemeyince yine dövdüm. Boğazımı sıkınca kendimden geçtim. Üzerindeki kıyafetleri çıkardım. İş bittikten sonra, 'Babama, amcalarıma seni, senin yaptıklarını söyleyeceğim' dedi. Geçti ön koltuğa oturdu, başladı ağlamaya. Dışarıda bir ip buldum. Arka koltuğa geçtim, önde oturan Mert'in boğazına ipi doladım ve sıktım. Sonra ip koptu, tekrar bağladım. Mert çırpınarak ayaklarını torpidoya vurdu, öyle kaldı. Tabyayı ben tünel olarak biliyordum. Mert'i boğduktan sonra kucağıma aldım, cesedini tabyanın içine attım. Otoya bindim, geldiğim yerden döndüm. Akaryakıt istasyona girdim, 15 TL'lik yakıt aldım. Arabayı temizledim ve galeriye gittim."

POLİSTEN ALDIĞI PARAYLA ERZURUM'A DÖNDÜ
Digor yolu üzerindeki galeride saat 22.30'a kadar oturduğunu, kırmızı renkli aracı burada bırakıp gri renkli bir başka otoya binerek eve gittiğini öne süren Aykut B., evde kıyafetlerini değiştirdikten sonra televizyon seyrettiğini ve ardından da yattığını anlattı. 7 Nisan sabahı ailesi ile tartışarak evden çıktığını, 20 TL vererek otobüsle Erzurum'a gittiğini ifade eden Aykut B., bir galeride iş bulduğunu ancak kimlik istenmesi üzerine bundan vazgeçtiğini bildirdi. Erzurum'da bir otelde kaldığını, 8 Nisan günü Erzurum'da otogara gittiğini ve üzerinde 5 lira olduğu için orada gördüğü polislere "Kars'a gideceğim param bitti. Bana yardım eder misiniz?" dediğini, onlardan aldığı 20 lira Kars'a otobüsle döndüğünü söyledi.

Vatan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder