21 Nisan 2014 Pazartesi

"Eşcinsel bir başkan istiyorum"

"16 yaşında kürtaj yaptıran bir başkan istiyorum ve ehven-i şer olmayan bir aday istiyorum ve son sevgilisini aids'ten kaybetmiş bir başkan istiyorum."
Hande Oynar

ABD'li fotoğraf ve heykel sanatçısı Zoe Leonard’ın “I Want a Dyke for President” isimli manifestosunun İngilizce’den çevirisi:

Lezbiyen bir başkan istiyorum. AIDS’li bir başkan olsun ve başkan yardımcısı ibne olsun. Sağlık sigortası olmayan ve büyüdüğü yerin toprağı zehirli atıklara doyduğu için lösemiye yakalanmama şansı olmayan birini istiyorum. 16 yaşında kürtaj yaptıran bir başkan istiyorum ve ehven-i şer olmayan bir aday istiyorum ve son sevgilisini aids’ten kaybetmiş bir başkan istiyorum; kafasını yastığa her koyuşunda onu gören, sevgilisine onun öleceğini bilerek sarılmış biri olsun. Klimasız bir başkan istiyorum; hastanede, Trafik Tescil’de, SGK’da sıra beklemiş, işsiz kalmış, işten çıkarılmış, cinsel tacize uğramış, eşcinsel olduğu için aşağılanmış ve sınırdışı edilmiş biri. Hapiste bir gece geçirmiş, ön bahçesinde haç yakılmış ve tecavüze uğrayıp hayatta kalabilmiş bir başkan istiyorum. Aşık olmuş ve incinmiş birini istiyorum; sekse saygı duysun, hatalar yapmış ve o hatalardan dersler çıkarmış biri olsun. Siyah bir kadının başkan olmasını istiyorum. Çirkin dişleri olsun, kötü hastane yemeği yemiş olsun, karşı cins gibi giyinmeyi seven biri olsun, uyuşturucu kullanmış ve terapi görmüş olsun. Sivil itaatsizlik yapmış birini istiyorum. Ve bunun neden mümkün olmadığını bilmek istiyorum. Ne ara bir başkanın her zaman bir palyaço olduğunu öğrendiğimizi bilmek istiyorum: asla orospu değil, hep müşteri. Asla işçi değil, hep patron ve hep yalancı, hep hırsız ve asla yakalanmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder